  • Data: 2013-12-15 14:30:09
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-15 13:10, ToMasz pisze:

    > jeśli już o polityce, to ja proponuje takie rozwiązanie. Należy
    > policzyć ile w długim okresie czasu (zwrot inwestycji) kosztuje 1KWh
    > energii:
    > A - z węgla (gazu ropy)
    > B - z atomu
    > C - z wiatraka czy innych odnawialnych

    Jeśli ma to być mądra decyzja to trzeba się zastanowić czy
    wolimy zapłacić np. 500$ za węgiel Rosji/Australi/Ukrainie
    czy 1000$ naszym górnikom. Chociaż drożej to dla państwa
    może być to bardziej opłacalne.
    Albo może warto wygasić wydobycie węgla i kupować od
    sąsiadów. A nasz węgiel zachować dla przyszłych pokoleń
    polaków. Za 70-150 lat nasze wnuki mogły by się cieszyć
    że mają węgiel i korzystać z niego. I na pewno nie będą
    go spalać w piecach :)
    Tak samo z gazem łupkowym.
    Panowie politycy krzyczą że nic rząd nie robi i nie wydobywa.
    Ale jeśli ten gaz jest pod ziemią od tysięcy lat to może
    jeszcze 100-200 lat tam wytrzyma. Nie musimy przy jego
    wydobyciu brać pod uwagę 4-letnich kadencji.

    Pozdrawiam. PK.