    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Praca na stanowisku Projektant Układów Elektronicznych
    Date: Fri, 27 Apr 2012 04:07:46 +0200

    Powitanko,

    > A gdzie ja coś takiego napisałem? Ta firma z pewnością dokładnie wie w
    > jakich widełkach musi się zmieścić. Ale przecież nowa osoba to może być
    > przeciętniak bez doświadczenia, któremu wystarczy zapłacić poniżej
    > średniej wrocławskiej, lub supergwiazda, której trzeba zapłacić
    > pięciocyfrowo.

    No moze ja sie nie znam, bo dawno temu prowadzilem DG i nie zatrudnialem
    nikogo, ale jakbym mial kogos zatrudnic, to szukalbym czlowieka
    przydatnego. Dyplomu nawet bym nie ogladal, interesowaloby mnie ile gosc
    dla mnie moze zarobic, co pozwala oszacowac ile mu moge zaplacic.

    > W Polsce nie ma zwyczaju podawania widełek (trochę szkoda, bo mogłoby to
    > oszczędzić trochę czasu tej supergwieździe, ale z drugiej strony, takich
    > się jednak trochę inaczej szuka), więc spuszczanie z wodą ogłoszenia
    > tylko dlatego, że ich nie podali, jest trochę niepoważne.

    Niepowazne jest nie podawanie jednej z najwazniejszych informacji w
    ogloszeniu i w zamian wypisywanie informacji calkowicie zbednych. Kazda
    firma pisze o tym, ze sie dynamicznie rozwija, ze praca w milym mlodym
    zespole, ze handluje z calym Swiatem itp. lanie wody.
    Informacja o zarobkach, od x do y na tym stanowisku swiadczy o szacunku
    dla aspirujacego o to stanowisko. Nie ma znaczenia, czy jestes
    supergwiazda, czy poczatkujacym, po prostu wiesz, czy masz tam sie
    umawiac na rozmowe, czy tez szukaja Chinczyka co im dlutkiem wyrzezbi
    wagon prockow i7 w technologii 22um za miske ryzu.
    Zwykly szacunek, empatia dla poszukujacego pracy. Masz racje, w Polsce
    nie ma tego zwyczaju, niestety.

    > Zupełnie nie rozumiem, dlaczego widzisz tylko dwie możliwości, i to w
    > dodatku obie zakładające złą wolę ogłoszeniodawcy.

    Bo nie zlicze juz rozmow, ktore odbylem szukajac pracy. Kompletna strata
    czasu. Klientow, ktorzy nie wiedza czego chca, albo w koncowej fazie
    projektu chca czegos innego, wyczuwam na kilometr. Jedno i drugie wymaga
    czasu i pojechania gdzies, bo jakis palant zawraca glowe i wymaga ode
    mnie, zebym wiedzial ile on mi moze zaplacic, albo czego wlasciwie
    oczekuje. Jemu za ten czas zaplaca, albo nic go to nie kosztuje, mnie
    owszem. Mowimy o naukach scislych, mierzalnych efektach pracy,
    konkretach, a nie o stanowisku wyludzacza funduszy z UE, czy
    dziennikarzach. Przy odrobinie dobrej woli mozna okreslic widelki zarobkow.

    > A może po prostu
    > szukają nowej osoby do pracy, której chcą uczciwie zapłacić
    > wynegocjowaną stawkę?

    Mozliwe. Tylko mozliwe.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa