  • Data: 2012-01-06 12:55:39
    Temat: Re: Port LPT - sterowanie 230V
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No proszę jaka fachowa pomoc!
    > Kolega to ładnie policzył.
    > I tak to powinno wyglądać. Ja moje 470 Ohm podałem tak na wyczucie,
    > no i oczywiście błędnie. Jednak spróbowałbym przy 10mA, czyli może 180
    > Ohm na początek.
    > Lepiej jak nie zadziała, niż port wyjściowy w PC się przegrzeje.
    > Wymiana płyty trochę bardziej kłopotliwa.

    Może to i racja. Zacząłem pisać abstrahując od wydajności prądowej portu
    a potem już mi się nie chciało tego zmieniać tylko dopisałem
    ostrzeżenie. Zresztą chciałem zachować wywód do celów edukacyjnych - jak
    sterować diodę LED :)
    A co do wydajności prądowej LPT o spotkałem się już z sytuacjami, że
    trzeba było rezystor redukować do zera żeby się zwykła dioda LED trochę
    zaświeciła. Oczywiście przez słabą wydajność portu - rzędu 5mA. Rezystor
    szeregowy zabierał część napięcia i dioda nie świeciła.
    Jeśli wydajność stanu L jest lepsza to da się coś zrobić. Jeśli nie to
    pozostaje dodać tranzystor.

    > Dzięki za wsparcie.

    Proszę bardzo :)

    --