  • Data: 2012-01-06 12:36:53
    Temat: Re: Port LPT - sterowanie 230V
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie dajesz dzielnika tylko rezystor w szereg mający stabilizować wartość
    > prądu If. Większość parametrów jest podana dla If=20mA więc można dać
    > taki prąd. Spadek napięcia na rezystorze 3.5-1.4=2.1 V więc U/I =100
    > Ohm. Tyle teoria. W praktyce może się okazać, że układ LPT nie wyda
    > takiego prądu więc być może trzeba będzie rezystor zmniejszyć do np. 50
    > Ohm aby uzyskać stabilne warunki pracy, czyli If > 8mA.
    > Jeśli się okaże, że LPT nie da stanu wysokiego z prądem większym od 8mA
    > to musiałbyś spróbować podciągnąć wyjście do zasilania poprzez rezystor
> [...]

    No proszę jaka fachowa pomoc!
    Kolega to ładnie policzył.
    I tak to powinno wyglądać. Ja moje 470 Ohm podałem tak na wyczucie,
    no i oczywiście błędnie. Jednak spróbowałbym przy 10mA, czyli może 180 Ohm
    na początek.
    Lepiej jak nie zadziała, niż port wyjściowy w PC się przegrzeje.
    Wymiana płyty trochę bardziej kłopotliwa.
    Dzięki za wsparcie.
    S.