  • Data: 2013-11-04 09:37:18
    Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.11.2013 o 21:18 Tmek <T...@d...ek> pisze:

    > Ostatecznie w ten sposob dziala to tak jak chcialem
    > http://img850.imageshack.us/img850/3213/qlfc.png
    >
    > Ale nadal jest problem z napieciem przepuszczanym przez T1 przed
    > wlaczeniam
    > S1
    > Przy braku obciazenia za tranzystorem jest okolo 1.6V.
    >
    > Po dodaniu R2 nie jazy sie juz dioda w hubie i komp nie zglasza zepsutego
    > urzadzenia usb, przez to napiecie ponizej 2V.
    > Mimo to podczas podpiecia kabla do kompa i pojawieniu sie napiecia usb 5V
    > przez moment dioda mignie i scalak huba wysyla jakies smieci a komp
> [...]
    Przekombinowałeś trochę, tyrystor ma pewnie za duży prąd upływu i dlatego
    otwiera tranzystor. Narysowałem ci proste rozwiązanie
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef75140990ec82e2
    .html
    musisz kupić przekaźnik z cewką na 5V i dwoma niezaleznymi stykami np taki
    http://mselektronik.pl/przekazniki/sygnalowe/przekaz
    nik-sygnalowy-1-25a-5v-2st-przela-pbf-x10sz.html
    lub taki
    http://mselektronik.pl/przekazniki/sygnalowe/przekaz
    nik-sygnalowy-2a-5v-2st-przelaczne-pbf-x10s.html
    Podłaczasz jak na rysunku.

    --

    Pozdr
    Janusz