  • Data: 2013-11-04 10:49:45
    Temat: Re: Podtrzymanie zasilania na 5V
    Od: "Tmek" <T...@d...ek> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.w50nkge9n0u1o8@moj...
    W dniu 03.11.2013 o 21:18 Tmek <T...@d...ek> pisze:

    >Przekombinowałeś trochę, tyrystor ma pewnie za duży prąd upływu i dlatego
    >otwiera tranzystor. Narysowałem ci proste rozwiązanie
    >http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef75140990ec82e
    2.html
    >musisz kupić przekaźnik z cewką na 5V i dwoma niezaleznymi stykami np taki
    >http://mselektronik.pl/przekazniki/sygnalowe/przeka
    znik-sygnalowy-1-25a-5v-2st-przela-pbf-x10sz.html
    >lub taki
    >http://mselektronik.pl/przekazniki/sygnalowe/przeka
    znik-sygnalowy-2a-5v-2st-przelaczne-pbf-x10s.html
    >Podłaczasz jak na rysunku.

    Przekaznika ze wzgledu na wymiary i zapotrzebowanie na prad chcialem uniknac
    i dlatego poszedlem w mosfeta.

    Odpowiedz nizej poradzono mi zeby sprobowac zmniejszyc prad uplywu dajac
    rezystor miedzy bramke a katode tyrystora.
    Zobacze co to da i czy pomoze. Mialem tez pomysl z zenerem przed bramka
    tranzystora, ale nie wiem czy to cos da.

    pozdro
    Tmek