  • Data: 2009-08-22 15:33:48
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > z ostrością muszę poeksperymentować - tam gdzie robiłem na AF było ok.
    > Większość skopanych fotek robiłem na MF, ale ustawiałem ostrość przy pomocy
    > guzika. Jest taka funkcja w S7000, że niby aparat jest w trybie MF,

    ale cos nie tak

    hybryda jaka jest s7000 na ogol zalatwiaja sprawy techniczne za
    fotografa.
    musiales popelnic jakies bledy w nastawach.

    ale
    > można włączyć na chwilę focus aby złapać ostrość. Wydawało mi się to
    > wygodne, bo ustawiałem ostrość na to co chciałem, a potem bawiłem się
    > światłem... Co nawaliło, tego nie wiem... Zajrzę raz jeszcze do instrukcji,
    > może coś się wyjaśni (mam pewne podejrzenia)....

    proponowalbym na poczatek ustaw raczej sporo automatu np program P i
    AF . jesli zdjecia beda dobre techniczne to stopniowo przechodz na
    polautomatyke jak np z preselekcja przyslony.
    tzn na poczatek ogranicz ilosc zmiennych , ktore musisz wybrac.

    obawiam sie , ze nic nie nawalilo , tylko dokonales jakis blednych
    wyborow.

    > Faktycznie moją bolączką na tą chwilę są kolory, nie radzę sobie z poprawnym
    > wywoływaniem RAW, aczkolwiek widzę już znaczącą poprawę i kilka ujęć

    Raw powinen byc prawidlowy przy nastawach standardowych. ew balans
    bieli moze wymagac korekty.
    Nie ma naprawde zadnej szczegolnej trudnosci w poprawnym wywolaniu
    rawa.

    w rawie moze kryc sie wiecej informacji , ktorych przez std obrobke
    sie nie wyciagnie ( czyli ich nie widac w jpeg), ale tym sie nie
    musisz na razie przejmowac.
    na to przyjdzie czas , kiedy zrobisz poprawnie standard.

    > niedługo zostanie poprawionych. Remedium byłoby przeproszenie się z
    > jpeg-ami, ale wtedy tkwiłbym w miejscu, bez szans na osiągnięcie poziomu do
    > jakiego dążę...

    nie sadze.

    raw to nic szczegolnie trudnego.

    > Tu się zgodzę, aczkolwiek tylko częściowo... Kilka zdjęć było zrobionych
    > głównie w celu pokazania niesamowitego koloru nieba... Pozostałe uważam za
    > kadrowane w miarę z głową.

    tak wybralem zdjecie

    http://picasaweb.google.pl/krzysztof.chajecki/Bieszc
    zadySierpien2009?feat=directlink#5371005446148068498

    fajne berbecie , ale zdjecie jest pod kazdym wzgledem zle.

    nalozylo sie tyle bledow , ze trudno zidentyfikowac poszczegolne.

    straszny przepal prawdopodobnie , ktory sciemniales w koputerze
    ostrosc tez nie tak
    przez przepalenie jakby zdjecie zazolcone , ale wogole to jest balans
    bieli zbyt niebieski.
    obfite naswietlenie przesuwa rownowage barw w kierunku zolci , a
    tutataj jeszcze miales od ustomatyki przesunieta rownowage w kieruku
    niebieskiego ( zimnego)

    ostrosc z jakiegos powodu zupelnie nietrafiona.
    przyznam sie , ze w zyciu nie widzielam tak nieostrego zdjecia
    robionego prawdziwym aparatem
    cos tu nie gra.
    czy masz czysty obiektyw, albo cze nie nastwiales AF dla macro , albo
    moze przy MF zle nastwiles?
    a oze na pelnej dziurze ten obiektyw tak marnie rysuje ?- nalezaloby
    wtedy za wszelka cene przymykac.

    cos tutaj na prawde nie gra.
    osoby ktore nie interesuja sie fotografia , kupuja aparat , i zdjecia
    " wychodza lepsze".

    Powyższe oczywiście nie  dotyczy większości
    > zdjęć z Chaty, gdyż po pierwsze w założeniu nie maiły mieć wartości
    > artystycznych, a po drugie ze względu na znikome ilości światła i wizjer
    > cyfrowy większość była robiona na czuja, nawet nie patrząc w wizjer czy
    > wyświetlacz... ;-)

    tak - o wartosciach artystycznych nie podejmuje sie dyskusji.
    moze ktos za 100 lat dopatrzy sie tutaj wartosci artystycznych z czego
    dzisiaj nie zdajemy sobie sprawy ( jak to sie stalo np z van
    Goghiem) ;-)
    ale zdjecia powinny byc prawidlowe technicznie , a sa nieprawidlowe.
    Sa znacznie ponizej tego poziomu jakie oferuja wspolczesne hybrydy.

    ale nic , rob dalej - to jedyna droga , i wyciagaj wnioski.
    1 -szy na dzisiaj - przyjrzyj sie ostrosci - musi byc lepiej.
    sugerowalbym nastwe AF z przekadrowaniem .

    XXX