  • 1. Data: 2024-08-17 13:15:36
    Temat: EOS 600D i balans bieli w filmach
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Aparat sobie kupiłem, stary EOS 600D.

    Zdjęcie zrobione z automatycznym balansem bieli wygląda dobrze
    (przeskalowane, żebyście nie musieli ciągnąć 7 MB):

    http://arnold.ziffel.one.pl/4148.jpg

    Ale filmy wyglądają do dupy, tak jakby nie było automatycznego balansu
    bieli. Przykładowa klatka wycięta z filmu, z tego samego miejsca:

    http://arnold.ziffel.one.pl/0341.jpg

    Ewidentnie za niebieskie. I tak wygląda cały film. Wszystkie filmy robione
    na dworze tak wyglądają.

    Czy da się ten aparat zmusić do ustawiania automatycznego balansu bieli
    także w filmach? Przejrzałem instrukcję, przejrzałem menu i albo coś mi
    umyka, albo się nie da (jest tylko ręczny balans bieli ze zdjęcia, ale nie
    o to mi chodzi).

    Helpunku, bo wstyd takie filmy pokazywać :)

    --
    Pacjent mówi do lekarza:
    - Ugryzł mnie pies.

  • 2. Data: 2024-08-20 19:46:08
    Temat: Re: EOS 600D i balans bieli w filmach
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 17.08.2024 13:15, Arnold Ziffel wrote:
> [...]
    > umyka, albo się nie da (jest tylko ręczny balans bieli ze zdjęcia, ale nie

    A czy nie ma presetów (słońce, cień, światło żarowe itp.)? Pamiętam, że
    w dawnych czasach były często dokładniejsze od AWB.

  • 3. Data: 2024-08-22 01:42:50
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Uncle Pete <4...@g...com> wrote:

    > A czy nie ma presetów (słońce, cień, światło żarowe itp.)? Pamiętam, że
    > w dawnych czasach były często dokładniejsze od AWB.

    Są, dziś zauważyłem żaróweczkę :( Musiałem przypadkiem przestawić.
    Zmieniłem już na AWB i jest OK. Po prostu szukałem tego w menu a było na
    tym ekranie, gdzie ustawia się parametry filmu (nakładka na obraz z live
    view).

    --
    - Skad wracasz taki wesoly?
    - Z dworca, odprowadzalem tesciowa...