  • Data: 2009-08-23 16:25:18
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY wrote:

    > ojej , duzo lepiej byloby z reki .
    >
    > czy wylaczyles IS ?- jesli ze statywu to nalzaloby wylaczyc IS

    jeśli masz na myśli stabilizację, to ten aparat jej nie posiada.... hybrydy
    Fuji mają stabilizację od modelu S9600 (i to bardzo mocno krytykowaną -
    opiniach użytkowników zdanie jest niemal jedno - wyłączyć i zapomnieć)

    > w pierwszej chwili myslalem ze masz na mysli czas naswietlenia - 10
    > sek ale zorientowalem sie zi to czas opoznienia :-)

    ;-)

    > zwykle zdjecie z reki , takie najprostsze jak sie robi - z reki tak
    > jak to robisz najczesciej , naturalne ,
    > wtedy mozna cos ocenic jak pracuje aparat na codzien , na przyslonie
    > roboczej - w pelni otwartej lub lekko przyslonietej.

    nie w moim przypadku - zawsze widocznie poruszam zdjęcia powyżej ogniskowej
    ca 150mm, a dzisiaj z uwagi na zadymę telefoniczną z małżonką to w ogóle
    było przechlapane... ;-> Dodatkowo statyw dał możliwość 100% powtarzalności
    kadru, a o to chodziło przecież...

    > Ale teraz mozan juz ocenic ze aparat pracuje prawidlowo , wprawdzie
    > nie ma sokolich oczu rozdzielczosc winna byc na tele troche lepsza
    > ale tragedii tez nie ma - aparat pracuje prawidlowo , jesli cos ze
    > zdjeciami bedzie nie tak , to od tej pory bedziesz juz wiedzial kogo
    > nalezy winic - nie aparat :-)

    tak podejrzewałem od początku, że coś sknociłem... ;-)

    > filtr UV nie jet porzebny , chyba ze chronisz obiektyw mechanicznie.
    > UV nie ma wplywu na kolor nieba

    tu zdecydowanie się nie zgodzę - kłóci się to z moją wiedzą - wszyskie
    książki i publikacje na jakie trafiałem to potwierdzają. Jego znaczenie
    wzrasta wraz z wysokością npm (cieńsza warstwa atmosfery filtrująca
    promieniowanie UV) i w górach jest niemal konieczny jeśli się chce robić
    dobre zdjęcia (z nebem błękitnym, a nie białym), ale też na załączonych
    zdjęciach testowych widać różnicę (Warszawa, ca 76m npm) - czas ekspozycji
    taki sam (sprawdziłem właśnie w exif) a niebo bardziej błękitne. Istotna
    jest też dla mnie mechaniczna ochrona obiektywu i matrycy. Jedną z
    przypadłości tego modelu jest dostawanie się kurzu i zanieczyszczeń do
    wnętrza obiektywu i na matrycę, zaś serwisy za czyszczenie tego krzyczą
    tyle ile zapłaciłem za aparat.... ;-) o ochronie przeciw ew. uderzeniu nie
    wspominam, a czasem jestem sterroryzowany przez dzieci do dania im go do
    rąk... ;-)

    Jak będę prawdopodobnie za parę tygodni na weekend w górach, to przeprowadzę
    test porównawczy podobny do dzisiejszego... ;-)

    > tak tez uwazam.
    > praca starszymi aparatami jak np pracktica byla nie mniej wygodna .
    > pamietam przed laty tam gdzie mieszkalem pojawil sie nikormat - och
    > marzenie fotografow - za PRL latwiej mozna bylo spotkac UFO niz
    > nikormata.
    > kiedy dorwalismy sie do niego przecieralem oczy ze zdumienia.
    > tak pokreconej obslugi sobie nie wyobrazalem , wolalem praktice.
    > do dzisiaj wlasciwie nie trafilem na aparat , ktory pod wzgledem
    > ergonomii bylby zdecydownie lepszy od tych enerdowskich.

    nie ma to jak stara dobra ergonomia z lat 80-tych... ;-) w samochodach też
    to zauważam... ;-) dla jachtów to lata jeszcze o dekadę i dwie
    wcześniejsze... ;-)

    > we wspolczesnych pierscien przyslony zostal przeniesion z obiektywu
    > gdzies tam na korpus
    > pokreto czasow tez - w sumie nie jest wygodniej.
    > mam teraz klaycznego MF sanyanga ( !) i ciesze sie luxusem obslugi.
    >

    > ale do rzeczy - Twoj aparat jest ok. choc zobacz czy mozna nastawic w
    > meni troche lepsze ostrzenie - to moze troche pomoc w jpeg.

    nie wpadłem na to wcześniej, ale teraz sprawdziłem... jest na hard, więc
    lepiej się nie da... ;-> Pozostaje dogrywanie się ze sprzętem....

    I jeszcze jedno... Wyszedłem z błędnego założenia, że robiąc w raw można
    nieco mniej się przykładać, bo w programie i tak się poprawi... No i
    dostałem po tyłku jak widać... ;-D

    --
    pzdr
    meping