  • Data: 2009-08-23 18:01:02
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY wrote:

    > to prawda , ale matryca jest nieczula na UV .
    > czula jest chem. emulscja swiatloczula dlatego w analogu UV ma sens,
    > gdyz UV ulega innemu ugieciu/ogniskowaniu niz prom .widzialne i
    > naswietlajac emulscje powoduje nieostrosc.
    >
    > w aparatach cyfrowych jedyny sens filtra UV to mechaniczna ochrona
    > obiektywu.
    > Szkla obiektywu tez stanowia filtr UV, cho w tym wypdku nie bylby
    > potrzebny.

    Napisałem już - przeprowadzę test. Tym niemniej zajrzałem do "Mądrej
    książki" i tam stoi, że filtr UV filtruje też (prócz promieniowania UV)
    część promieniowania niebieskiego - to może być klucz do rozwiązania tej
    zagadki w przypadku cyfry... Bo wykonane przeze mnie próbki pokazują
    różnicę...

    > ja mam jacht ktory juz podchodzi pod 20 lat.

    to gówniarz, małolat... ;-) mój ma 36, a konstrukcja jest o ca 4 lata
    starsza... ;-P

    > te wspolczesne chodza ostrzej , sa jednak szybsze , kambuzy tez sa
    > nowoczesnijesze, wygodniejsze , ladniej wyposazone.

    i ogólnie lepsze w przeciętnych warunkach "cruisingowo - czarterowych"...
    Gorzej jak przywieje... Wtedy bywa ciężko... Te stare wtedy idą, te nowe
    wymiata z wody... ;-) ale takie pod 20lat to już w większości zaliczam do
    tych nowych... ;-D

    > moj jest solidniej wykonany , nie do zdarcia.

    mojego pancernika nie przebije... ;-) Jego konstruktor w instrukcji
    twierdzi, że po wejściu z pełną prędkością na skały (full speed against the
    rock) można spokojnie kontynuować żeglugę a po sezonie zrobić zaprawki na
    balaście... ;-) Użytkownicy to potwierdzają... ;-) Również moje oględziny
    bliźniaczych jednostek przed zakupem... ;-) ale to temat który możemy
    kontynuować na priv, bo to NTG... ;-)

    > pojecie osmozy nie istnieje dla niego.

    Dla mojego tyż nie - porządna szwedzka robota!!!! ;-)

    > ja mysle, ze popelniles, ze tak powiem blad natury strategicznej.
    > wiekszosc tych zdjec wykonales w nie najlepszych warunkach
    > oswietleniowych.
    > oswietlenie bylo slabe , malo plastyczne - to utrudnia uzyskanie
    > dobrych wynikow.

    Jak się idzie grupą na wycieczkę, zwłaszcza z maluchami, to nie sposób
    dobierać pory - schodzi się w dolinę koło południa i wraca wieczorem...
    Trzeba więc tylko odpowiednio przyłożyć się do zdjęcia. Wtedy wychodzi
    dobre, bądź bardzo dobre (złej baletnicy, itd.). Wiele z tych zdjęć jest po
    prostu skopane. Część na etapie wykonania i obróbki, część na etapie
    obróbki i już niektóre poprawiłem. W gruncie rzeczy też to czułem i peanów
    zbytnio się nie spodziewałem, chociaż moja rodzinka nie znająca się na
    rzeczy jak zwykle się zdjęciami zachwycała... ;->

    > ale powtarzam - skoro szukasz to moze byc na przyszlosc tylko lepiej.

    Musi być lepiej, bo na moment zszedłem (a raczej spadłem na pysk) poniżej
    jakości jaką uzyskiwałem poprzednimi, znacznie gorszymi, dającymi mniejsze
    możliwości aparatami... Muszę szybko wrócić do poprzedniego poziomu i iść
    dalej... ;-) Zwłaszcza że "Jesień idzie, nie ma na to rady..." A jesień to
    czas fotografii... ;-)

    --
    pzdr
    meping