  • Data: 2009-08-23 16:53:41
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > tu zdecydowanie się nie zgodzę - kłóci się to z moją wiedzą - wszyskie
    > książki i publikacje na jakie trafiałem to potwierdzają. Jego znaczenie
    > wzrasta wraz z wysokością npm (cieńsza warstwa atmosfery filtrująca
    > promieniowanie UV) i w górach jest niemal konieczny jeśli się chce robić
    > dobre zdjęcia (z nebem błękitnym, a nie białym), ale też na załączonych
    > zdjęciach testowych widać różnicę (Warszawa, ca 76m npm) - czas ekspozycji
    > taki sam (sprawdziłem właśnie w exif) a niebo bardziej błękitne.

    to prawda , ale matryca jest nieczula na UV .
    czula jest chem. emulscja swiatloczula dlatego w analogu UV ma sens,
    gdyz UV ulega innemu ugieciu/ogniskowaniu niz prom .widzialne i
    naswietlajac emulscje powoduje nieostrosc.

    w aparatach cyfrowych jedyny sens filtra UV to mechaniczna ochrona
    obiektywu.
    Szkla obiektywu tez stanowia filtr UV, cho w tym wypdku nie bylby
    potrzebny.

    > Jak będę prawdopodobnie za parę tygodni na weekend w górach, to przeprowadzę
    > test porównawczy podobny do dzisiejszego... ;-)
    >

    > nie ma to jak stara dobra ergonomia z lat 80-tych... ;-) w samochodach też
    > to zauważam... ;-) dla jachtów to lata jeszcze o dekadę i dwie
    > wcześniejsze... ;-)

    ja mam jacht ktory juz podchodzi pod 20 lat.
    te wspolczesne chodza ostrzej , sa jednak szybsze , kambuzy tez sa
    nowoczesnijesze, wygodniejsze , ladniej wyposazone.
    moj jest solidniej wykonany , nie do zdarcia.
    pojecie osmozy nie istnieje dla niego.

    > I jeszcze jedno... Wyszedłem z błędnego założenia, że robiąc w raw można
    > nieco mniej się przykładać, bo w programie i tak się poprawi... No i
    > dostałem po tyłku jak widać... ;-D
    >
    > --
    > pzdr
    > meping

    ja mysle, ze popelniles, ze tak powiem blad natury strategicznej.
    wiekszosc tych zdjec wykonales w nie najlepszych warunkach
    oswietleniowych.
    oswietlenie bylo slabe , malo plastyczne - to utrudnia uzyskanie
    dobrych wynikow.

    ale powtarzam - skoro szukasz to moze byc na przyszlosc tylko lepiej.

    XXX