  • Data: 2009-08-22 15:31:07
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Czytać nie umiesz? Może powinieneś przeczytać jeszcze raz i podjąć wysiłek
    > zrozumienia co napisałem? Nie trzeba się uczyć manewrów PRZED rejsem, samo
    > uczenie się może być frajdą.

    > Można też i bez uczenia, o ile jest ktoś kto
    > jacht prowadzi.

    ot co!

    > Przyjemność z żeglowania nie płynie z perfekcji
    > wykonywanych manewrów.

    A to zależy - mi frajdę sprawia perfekcyjne wykonanie trudnego manewru....
    Dojście na żaglach do nabrzeża, odejście, elegancko, płynnie wykonana rufa,
    zwłaszcza przy silniejszym wietrze... ;-)

    I jeszcze apropos uczenia się manewrów PRZED rejsem: nie wiem co masz na
    myśli, ale pomiędzy jachtem a jachtem bywa większa różnica niż pomiędzy
    samochodem a samochodem, aparatem i aparatem, tak więc jeśli się wsiada na
    nieznany jacht, to często gęsto nawet prowadzący uczy się nim manewrować
    właściwie już podczas rejsu... tyle że rozważny na jego początku... Każdy
    jacht trzeba wyczuć... inercję, zrównoważenie żaglowe, reakcję na ster w
    zależności od prędkości, promień skrętu, reakcję na silnik, szczególnie na
    wsteku, jak się da, zachowanie w dryfie.... i wiele tu jeszcze można
    wymienić, jak choćby zachowanie na fali...

    P.S. Dyskusja na tematy żeglarskie w wątku z Bieszczadami w tytule
    przywołuje niemiłe skojarzenia... ;-/

    --
    pzdr
    meping