  • Data: 2009-08-22 19:36:22
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY wrote:

    > ale cos nie tak
    >
    > hybryda jaka jest s7000 na ogol zalatwiaja sprawy techniczne za
    > fotografa.
    > musiales popelnic jakies bledy w nastawach.

    No właśnie coś nie tak.... specjalnie wyłączyłem AF, aby przypadkowo nie
    ostrzył na to czego nie chcę jak przesunąłem kadr.... i.... coś nawaliło...
    Właśnie wpadłem na to, co to może być, jutro chyba przeprowadzę testy,
    wcześniej jeszcze zajrzę do instrukcji....

    > proponowalbym na poczatek ustaw raczej sporo automatu np program P i
    > AF . jesli zdjecia beda dobre techniczne to stopniowo przechodz na
    > polautomatyke jak np z preselekcja przyslony.

    Nie robię zdjęć od wczoraj, ani nawet od tygodnia... zaczynałem ponad 25 lat
    temu od smieny, potem były analogowe lustrzanki manualne, i z AF i rożnymi
    programami... Ostatnio po padzie lustra miałem kompakta Fuji E500 (z
    możliwością pracy w trymach manualnych), a teraz zakupiłem S7000... Tak
    więc jak do tej pory nie miałem problemów z opanowaniem różnych sprzętów.
    Programu P używam dość często, zwłaszcza że w tym aparacie (jak w wielu
    innych) można łatwo zmieniać czas i przesłonę w zależności od potrzeb.
    Pozostałe programy również wykorzystuję w zależności od potrzeb i nie mam z
    tym problemów... tutaj coś nawaliło z nastawami ostrości. Chciałem dobrze,
    wyszło źle... ;-) Muszę znaleźć przyczynę...

    > tzn na poczatek ogranicz ilosc zmiennych , ktore musisz wybrac.
    >
    > obawiam sie , ze nic nie nawalilo , tylko dokonales jakis blednych
    > wyborow.

    A ja się zastanawiam, czy dobrze zrozumiałem sposób działania tego
    focusa.... Tak z pewnością to moja wina, tylko zastanawiam się w którym
    momencie popełniłem błąd....

    > Raw powinen byc prawidlowy przy nastawach standardowych. ew balans
    > bieli moze wymagac korekty.
    > Nie ma naprawde zadnej szczegolnej trudnosci w poprawnym wywolaniu
    > rawa.

    zależy co się chce osiągnąć....

    > w rawie moze kryc sie wiecej informacji , ktorych przez std obrobke
    > sie nie wyciagnie ( czyli ich nie widac w jpeg), ale tym sie nie
    > musisz na razie przejmowac.
    > na to przyjdzie czas , kiedy zrobisz poprawnie standard.

    tyle że zawsze chce się się więcej... ;-)

    > nie sadze.
    >
    > raw to nic szczegolnie trudnego.

    > tak wybralem zdjecie

    http://picasaweb.google.pl/krzysztof.chajecki/Bieszc
    zadySierpien2009?featdirectlink#5371005446148068498

> [...]
    > bieli zbyt niebieski.
    > obfite naswietlenie przesuwa rownowage barw w kierunku zolci , a
    > tutataj jeszcze miales od ustomatyki przesunieta rownowage w kieruku
    > niebieskiego ( zimnego)
    >
    > ostrosc z jakiegos powodu zupelnie nietrafiona.
    > przyznam sie , ze w zyciu nie widzielam tak nieostrego zdjecia
    > robionego prawdziwym aparatem
    > cos tu nie gra.
    > czy masz czysty obiektyw, albo cze nie nastwiales AF dla macro , albo
    > moze przy MF zle nastwiles?
    > a oze na pelnej dziurze ten obiektyw tak marnie rysuje ?- nalezaloby

    jesteś blisko, ale nie z tej strony... Zdjęcie jak je zobaczyłem na kompie
    kwalifikowało się do kosza bo.... "O ja głupia cipa zapomniałem", czy
    raczej nie pomyślałem o dopaleniu lampą.... w rezultacie chłopcy byli tylko
    ciemnymi plamami... Bardzo dużo pracy kosztowało mnie doprowadzenie do
    takiego stanu, aby było ich jako - tako widać i jednocześnie aby prawie
    wszystko nie utonęło w szumach.... Balans bieli może i można poprawić,
    zdjąć jeszcze niebieski i zielony, chociaż ja lubię wysycone zdjęcia...

    > cos tutaj na prawde nie gra.
    > osoby ktore nie interesuja sie fotografia , kupuja aparat , i zdjecia
    > " wychodza lepsze".

    Z tego zdjęcia z jpeg-a nic prawie by się nie wydobyło... z resztą to akurat
    było o ile pamiętam robione na pełnej automatyce...

    > tak - o wartosciach artystycznych nie podejmuje sie dyskusji.
    > moze ktos za 100 lat dopatrzy sie tutaj wartosci artystycznych z czego
    > dzisiaj nie zdajemy sobie sprawy ( jak to sie stalo np z van
    > Goghiem) ;-)

    raczej za lat 20 kto wtedy z kim tankował.... tak już patrzę na zdjęcia
    stamtąd sprzed 15 lat... ;-)

    > ale zdjecia powinny byc prawidlowe technicznie , a sa nieprawidlowe.
    > Sa znacznie ponizej tego poziomu jakie oferuja wspolczesne hybrydy.
    >
    > ale nic , rob dalej - to jedyna droga , i wyciagaj wnioski.
    > 1 -szy na dzisiaj - przyjrzyj sie ostrosci - musi byc lepiej.
    > sugerowalbym nastwe AF z przekadrowaniem .

    ten AF to muszę naprawdę gruntownie pomacać....

    --
    pzdr
    meping