  • Data: 2009-08-23 14:09:13
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY wrote:

    > sugeruje zrob test "okna"
    >
    > wystaw aparat przez okno mieszkania , najlepiej skieruj na cos co ma
    > napisy jak np numery smochodow , albo oznakowanie szlakow jesli
    > mieszkasz w puszczy i zrob zwykle , banalne zdjecia z reki , przy
    > nastwach auto. ale w dzien , zeby bylo dostatecznie duzo swiatla - bez
    > udziwniania , wyszukiwania zdjecia najlepszgo z wielu. Zwykly prosty
    > strzal.
    >
    > i pokarz to zdjecie - mozna bedzie od razu ocenic czy aparat pracuje
    > prawidlowo - a jesli tak to reszta lezy w Twoich rekach.

    tak więc wykonałem serię zdjęć testowych....

    Warunki: statyw i robione na samowyzwalaczu 10s (aby uniknąć poruszenia - na
    wyjeździe zgubiłem wężyk). Wszystkie zdjęcia są opisane i załadowane na
    picase w max rozdzielczości. Zrobiłem serię zdjęć z tulejką i filtrem UV
    (bo na niego padło podejrzenie, mam założony na stałe jako ochrona
    obiektywu) kolejno: program P, max zbliżenie i max oddalenie, max przesłona
    (f8) max przybliżenie i oddalenie, to samo dla minimalnej przesłony (w
    zależności od ogniskowej f3,1 i f2,8) i to samo po zdjęciu tulejki. Pomiar
    światła multi, AF w trybie spot. Celowałem w zadek samochodu... ;-)

    Matryca 6,1MP (max rozdzielczość bez interpolacji), format zapisu jpg.

    Chyba jest wszytko w porządku, ale nie jestem do końca pewien...
    Niech "bieglejsi w piśmie" to ocenią... ;-)

    Na pewno filtr UV pozwolił lebiej wyciągnąć kolor nieba, a wpływy na
    ostrość zbytnio nie widzę....

    http://picasaweb.google.pl/krzysztof.chajecki/Testy2
    3082009?authkey=Gv1sRgCI-gn_3q9_CL2wE&feat=directlin

    Dochodzę też do dziwnego wniosku (po kolejnej lekturze instrukcji do
    zabawki), że jeśli się posiada trochę wiedzy, to zrobienie dobrego zdjęcia
    tak zautoamtyzowanym sprzętem w trybie innym niż full automat (co nie
    zawsze mi pasuje, bo chcę mieć kontrolę nad tym co robię) jest znacznie
    bardziej skomplikowane niż starym manualnym bądź półautoamtycznym (znaczy
    się MF i powiedzmy preselekcja przesłony, albo nawet tylko światłomierz)
    lustrem z porządną matówką.... ;-) Tam to było naprawdę o wiele
    prostsze... ;-)

    --
    pzdr
    meping