  • Data: 2009-08-22 14:41:29
    Temat: Re: Parę fotek z Bieszczadów...
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY wrote:

> [...]
    > ale skoro pytasz , tzn ze jest dobrze , gdyz jest szansa za na
    > przyszlosci sie poprawisz ;-)
    >
    > a poprawic trzeba wszystko.
    > najmniej istotnym jest gdzie te zdjecia pokazujesz , to ze w picasie
    > czy innym servisie jest bez najmniejszego znaczenia.
    > ze sie tak wyraz .e g. opakoane w pozlacany papier bedzie zawsze g-
    > em , zas prawdziwa wartosc niezaleznie w co ja opakujesz zostanie
    > doceniona.
    >
    > trzeba poprawic warrsztat - sa podstawowe bledy , nieostro ( trudno
    > powiedziec czy przez poruszenie cze przez beldna nstwae) , fatalny

    z ostrością muszę poeksperymentować - tam gdzie robiłem na AF było ok.
    Większość skopanych fotek robiłem na MF, ale ustawiałem ostrość przy pomocy
    guzika. Jest taka funkcja w S7000, że niby aparat jest w trybie MF, ale
    można włączyć na chwilę focus aby złapać ostrość. Wydawało mi się to
    wygodne, bo ustawiałem ostrość na to co chciałem, a potem bawiłem się
    światłem... Co nawaliło, tego nie wiem... Zajrzę raz jeszcze do instrukcji,
    może coś się wyjaśni (mam pewne podejrzenia)....

    Faktycznie moją bolączką na tą chwilę są kolory, nie radzę sobie z poprawnym
    wywoływaniem RAW, aczkolwiek widzę już znaczącą poprawę i kilka ujęć
    niedługo zostanie poprawionych. Remedium byłoby przeproszenie się z
    jpeg-ami, ale wtedy tkwiłbym w miejscu, bez szans na osiągnięcie poziomu do
    jakiego dążę...

    > kdry tez fatalne. , zero kompozycji - to jest przypadkowe. najlepsze
    > sa podpisy.

    Tu się zgodzę, aczkolwiek tylko częściowo... Kilka zdjęć było zrobionych
    głównie w celu pokazania niesamowitego koloru nieba... Pozostałe uważam za
    kadrowane w miarę z głową. Powyższe oczywiście nie dotyczy większości
    zdjęć z Chaty, gdyż po pierwsze w założeniu nie maiły mieć wartości
    artystycznych, a po drugie ze względu na znikome ilości światła i wizjer
    cyfrowy większość była robiona na czuja, nawet nie patrząc w wizjer czy
    wyświetlacz... ;-)

    --
    pzdr
    meping