    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony na zimę
    Date: Thu, 29 Oct 2020 07:52:49 +0100
    <X...@1...0.0.1>
    <rn5ra3$o59$2$Cav@news.chmurka.net>
    <v...@4...net>
    <rn5tkb$pk4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f9941b8$0$569$65785112@news.neostrada.pl>
    <rnbgcv$6ge$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f995066$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <rnbkot$8ki$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f997893$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    <rnbu6k$dso$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f9986f1$0$525$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 28-10-2020 o 15:57, J.F. pisze:

    > To nie wojsko, zebym musial pamietac ile kapral ma dni do cywila :-)
    >
    > To co masz ?

    Było.
    Jak sobie poszukasz, to zapamiętasz.

    > Tzn w jakim sensie nie liczac ?
    > Elektryk ma lepsze osiagi (chwilowe) i wyposazenie czy benzyna by miala ?

    Gorsze, bo to tanie auto.
    Ale jako że i tak się nim szybko nie jeździe, to do tych swoich limitów
    prędkości jedzie tak samo, z racji lepszej dynamiki.

    > Zmienianie biegow mi nie sprawia trudnosci,

    Mi też nie sprawiało.
    Dopóki nie wsiadłem do pierwszego elektryka rok temu.
    Jak go sprzedałem, to szukałem już tylko automatu z benzyną, ale nawet
    pomimo papierowo świetnych osiągów, to już nie było to.

    Taki automat w trasie jeździł jeszcze gorzej niż wcześniej diesel z
    manualem, zawsze zmieniał biegi odwrotnie niż ja bym chciał (dużo za
    szybko - jeździł obrotami, a nie momentem), przez to jazda w hałasie
    była mocno nieprzyjemna.

    Wygoda jazdy elektrykiem, gdzie nic nie wyje, gdy potrzebujesz przez
    chwilę wcisnąć gaz do oporu, za to zwija asfalt w ciszy i bez oporu,
    jest nie do przebicia.

    > Moze, gdybym wiecej jezdzil w takich stojacych korkach, gdzie sie
    > podjezdza po pare metrow, to bym bardziej docenial.

    Ano właśnie - w czasch przedpandemijnych tak właśnie wyglądała moja
    droga do pracy.

    > Zasada imo sie niewiele zmienia - 2-letnie nadal wiecej traci na
    > wartosci niz 4-letnie.

    4 letnie to ja sprzedaję, a nie kupuję.

    > Moze, jakby czesto zmieniac auta, to ktos potrafi stargowac, kupic, a za
    > rok sprzedac za tyle samo.

    To nawet nie chodzi o to, żeby za tyle samo, a o to, żeby nie stracić
    20% z tytułu wyjazdu za bramę salonu.

    > Gdzies tam sie zaczyna psucie, zuzycie i awarie ... ale nie wiem, moze
    > to u fiatow i francuskich w wieku 3 lat :-)

    We francuskich to bywa i w wieku 3 dni.
    Ale od kilkunastu lat, mam auta tylko na gwarancji, więc jakby to
    mniejszy problem.