  • Data: 2020-10-30 14:30:31
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..
    W dniu 2020-10-22 o 20:56, Jan Basałyk pisze:

    >Po prostej to na każdej oponie pojedziesz,

    ale juz nie po sniegu, a i przy duzym deszczu moze byc problem ... no
    ale w tak duzym, to sie zwalnia ..

    >łuki nie sa tak ostre na trasach. Zakładam (oby nie błędnie), że
    >takie prędkości nie robisz w zabudowanym, bo tam zakręty o wiele
    >ostrzejsze..

    >Moja odczucia:
    >Frigo2 w rozmiarze 195/65 r15 w Zafirze A
    >Test: 60 km/h, ostro w lewo, auto prosto. Droga wilgotna, jak to

    ale tak calkiem prosto, czy nie skrecilo tak mocno jak trzeba ?

    >jesienią o poranku: często po deszczu, rosa itp.
    >Te same auto, rok później, w aucie Kleber Krisalp HP3, w miare ta
    >same warunki na drodze, jadę gdzie chcę, a nie gdzie fizyka usiłuje
    >mnie wysłać.

    Ten sam zakret, ale nie koniecznie ta sama rosa czy przymrozek ..

    >Tak samo przy ruszaniu, prawdopodobieństwo zerwania przyczepności na
    >wilgotnym we frigo duuużo większe, niż przy tych kleberkach.

    Przy ruszaniu to sobie moga zrywac, nawet dobrze- dostane ostrzezenie
    :)
    Ale jak zrywaja przy ruszaniu, to pewnie przy hamowaniu tez, a moze i
    w zakretach ...

    Jest to jakies uzasadnienie.

    J.