eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony na zimęRe: Opony na zimę
  • Data: 2020-10-29 07:52:49
    Temat: Re: Opony na zimę
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 28-10-2020 o 15:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rnbu6k$dso$1$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 28-10-2020 o 14:56, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    >>>>> Tesla ma duzy zasieg, leaf juz chyba nie taki duzy, a przy
    >>>>> dynamicznej jezdzie ... to na ile km starczy ?
    >>
    >>>> Ale Tesli czy Leafowi?
    >>>> Zresztą - nie mam ani jednego ani drugiego, więc ciężko się wypowiadać.
    >>
    >>> Zaraz - chwaliles sie przeciez Leaf ... 2 ?
    >
    >> Nie - to Ty sobie ubzdurałeś i już drugi raz w niedługim czasie nie
    >> dajesz się przekonać, że jest inaczej.
    >> Zapmiętuj odpowiedzi, a nie swoje pytania, to nie będziesz miał tego
    >> typu problemów.
    >
    > To nie wojsko, zebym musial pamietac ile kapral ma dni do cywila :-)
    >
    > To co masz ?

    Było.
    Jak sobie poszukasz, to zapamiętasz.


    >>>> Obecne auto wymieniłem 1:1 na poprzedniego benzyniaka.
    >>> Ale jak - kosztowal tyle, co porownywalny benzyniak ?
    >> Jeśli nie liczyć osiągów i wyposażenia to tak.
    >
    > Tzn w jakim sensie nie liczac ?
    > Elektryk ma lepsze osiagi (chwilowe) i wyposazenie czy benzyna by miala ?

    Gorsze, bo to tanie auto.
    Ale jako że i tak się nim szybko nie jeździe, to do tych swoich limitów
    prędkości jedzie tak samo, z racji lepszej dynamiki.

    >
    >> A na codzień nawet jeździ się lepiej, a na pewno wygodniej niż (nawet
    >> dwa razy mocniejszym) benzyniakiem z automatem.
    >
    > Zmienianie biegow mi nie sprawia trudnosci,

    Mi też nie sprawiało.
    Dopóki nie wsiadłem do pierwszego elektryka rok temu.
    Jak go sprzedałem, to szukałem już tylko automatu z benzyną, ale nawet
    pomimo papierowo świetnych osiągów, to już nie było to.

    Taki automat w trasie jeździł jeszcze gorzej niż wcześniej diesel z
    manualem, zawsze zmieniał biegi odwrotnie niż ja bym chciał (dużo za
    szybko - jeździł obrotami, a nie momentem), przez to jazda w hałasie
    była mocno nieprzyjemna.

    Wygoda jazdy elektrykiem, gdzie nic nie wyje, gdy potrzebujesz przez
    chwilę wcisnąć gaz do oporu, za to zwija asfalt w ciszy i bez oporu,
    jest nie do przebicia.


    > Moze, gdybym wiecej jezdzil w takich stojacych korkach, gdzie sie
    > podjezdza po pare metrow, to bym bardziej docenial.

    Ano właśnie - w czasch przedpandemijnych tak właśnie wyglądała moja
    droga do pracy.

    >
    >>> Najtaniej, to pewnie byloby jezdzic dalej poprzednim spalinowym, ale
    >>> ok - lubisz nowe, to kupujesz.
    >
    >> Akurat nie był nowy, rocznik się nie zmienił.
    >> A i przebieg niewiele spadł.
    >
    >> Zaleta kupowania 2 letnich aut...
    >
    > Zasada imo sie niewiele zmienia - 2-letnie nadal wiecej traci na
    > wartosci niz 4-letnie.

    4 letnie to ja sprzedaję, a nie kupuję.


    > Moze, jakby czesto zmieniac auta, to ktos potrafi stargowac, kupic, a za
    > rok sprzedac za tyle samo.


    To nawet nie chodzi o to, żeby za tyle samo, a o to, żeby nie stracić
    20% z tytułu wyjazdu za bramę salonu.

    >
    > Gdzies tam sie zaczyna psucie, zuzycie i awarie ... ale nie wiem, moze
    > to u fiatow i francuskich w wieku 3 lat :-)

    We francuskich to bywa i w wieku 3 dni.
    Ale od kilkunastu lat, mam auta tylko na gwarancji, więc jakby to
    mniejszy problem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: