  • Data: 2014-10-09 18:30:27
    Temat: Re: OMG!
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ograniczeniem 30km/h za milion. A co. Każdy ma swoje pasje. A Wy się tu
    > naśmiewacie z nich.

    Ja osobiście, choć uważam, że to moralnie nie za bardzo correct jest -
    nie zabraniam kolesiowi sprzedawać badziewia za kosmiczne pieniądze.

    W przeciwieństwie do wspomnianej lampki cudownie leczącej - ten
    wzmacniacz kupi osobnik z kasą i zdrowy. Więc na pewno jest to mniejsze
    "zło".

    Mnie najbardziej boli co innego - elektronika jest jakby nie było "nauką
    ścisłą". Przynajmniej w paru dziedzinach dość dobrze określono, co i jak
    działa, i jak należy robić, żeby było dobrze.

    A tutaj zrobiono po mega- dziadowsku, w dodatku uzasadniając każdą
    oczywistą bzdurę "pseudonaukową zaletą".

    Np. transformator przykręcony na sztywno do obudowy jest lepszy niż
    izolowany mechanicznie. No to jest jawne kłamstwo, i jestem pewien, że
    pomiary porządnie wykonane zwyczajnie to pokażą. Tak samo, jak
    stosowanie druta bo "w lince się druciki ocierają" też jest oczywistą
    bredniąa - i pomiar przy odpowiednio dużej częstotliwości sygnału to
    pokaże (nawet jeśli sygnał audio to stosunkowo niskie częstotliwości -
    to nie zmienia to faktu, że "mechanizm" jest taki jaki jest - linka
    przeniesie szersze pasmo sygnału).

    Itp itd - czyli jest to po prostu kłamstwo na kłamstwie, bazujące na
    ignorancji kupującego. Można powiedzieć - i dobrze mu (kupującemu) tak;
    skoro jest tak durny, niech traci kasę.

    No i zgoda - do więzienia nikt nie pójdzie.
    Ale jednak coś nieeleganckiego w tym jest, i sam miałbym jakieś opory
    przeciwko podejmowaniu tego typu działalności.

    Choć już parę razy rączki mnie świerzbiły, bo jak widać - na niczym się
    tak dobrze nie zarabia, jak na ludzkiej głupocie.