  • Data: 2014-10-09 20:54:31
    Temat: Re: [OT] OMG!
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-09 09:51, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ten wzmacniacz na wejściu ma sygnał wyjściowy z jakiegoś sprzętu a nie z
    > mikrofonu.
    > Przypuszczam, że impedancja sygnału wejściowego jest rzędu 1k i nigdzie
    > nie występują tam sygnały o większej impedancji.
    Zauważ że porządne firmy robią normalne płytki, czy to fanaberia?
    nie, na pewno ma lepsze parametry i trwałość o wyglądzie nie wspomnę,
    klient płacacy prawie 6kzł ma prawo wymagać.

    > Czy ekranowanie takiego sygnału jest rzeczywiście konieczne?
    > Obudowa robi chyba za skuteczny ekran od zakłóceń zewnętrznych.
    Może tak może nie, dobrą praktyką jest ekranowanie przewodów sygnałowych.

    > Wewnątrz mamy tylko zakłócenia od 50Hz (transformator toroidalny jest
    > dobrym wyborem). Od ekranowania kabelków chyba znacznie ważniejsze są
    > duże kondensatory na zasilaniu i duże CMRR wzmacniaczy (wtedy chyba
    > nawet stabilizowane zasilacze nie są niezbędne).
    > Co do przesłuchów między kanałami. Nie przyglądałem się dokładnie
    > zdjęciom, ale jeśli kabelki są w jakiejś odległości od siebie to dajmy
    > im 10pF. Dla 1k 1/2piRC wychodzi mi 15MHz. Powyżej tej częstotliwości
    > spodziewałbym się dużych przesłuchów, ale czy to jest jakikolwiek
    > problem w tym przypadku.
    Nie nie jest, ale ja mam drewniane ucho, może innym przeszkadzać.
    Nie ulega watpliwości że dorabianie ideologi do druciarstwa jest
    przegęciem i to sporym.

    --
    Pozdr

    Janusz_K