eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: ks <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Date: Wed, 3 Oct 2018 12:09:15 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <pp24gf$8l7$1@node1.news.atman.pl>
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl> <povqe2$20t$1@node1.news.atman.pl>
    <yz6epfdvk6y8$.1nbk7cz4oeghz$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 94.124.6.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1538561360 8871 94.124.6.200 (3 Oct 2018 10:09:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Oct 2018 10:09:20 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    In-Reply-To: <yz6epfdvk6y8$.1nbk7cz4oeghz$.dlg@40tude.net>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 181002-1, 2018-10-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640820
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018.10.02 o 21:56, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Tue, 2 Oct 2018 15:05:03 +0200, ks napisał(a):
    >
    >> Na oko moim zdaniem: masz disela 270km, więc ogólnie masz 50% więcej mocy niż
    >> 300km w benzynie.
    >
    > Uprzejmie informuję że 270KM to 10% mniej mocy niż 300KM.
    > Bez względu czy mówimy o rowerzyście, silniku parowym czy rakietowym :)
    >
    no ale to są maksymalne moce z obu silników. Dla przeciętnego disela moment max
    jest przy 4000obrotów, dla 'usportowionej' benzyny przy 7000, a to oznacza tyle
    że ze wzoru mamy prawie 2x większy moment obrotowy dla disela. Więc, gdyby
    ustawić wyścig z TYLKO wymienionym silnikiem o takiej samej mocy takich samych
    dwóch samochodów, to diesel byłby dużo szybszy, oczywiście do czasu skończenia
    się przełożeń w skrzyni. Zakładająć, że chcemy mieś maks prędkość taką samą, np
    250km/h i będzie osiągana na ostatnim biegu na max obrotach dla silnika, masz
    obroty silnika 7000 dla benzyny i 4000 dla disela, a koła muszą się kręcić tak
    samo. Na ogół nie chcesz mieć np. 9 biegów w ręcznej skrzyni w diselu żeby
    rozpędzić się do max prędkości, więc zostaje tradycyjnie 5-6 jak w benzynie.
    Wiec reszta układu musi mieć inne przełożenie, czyli to samo auto z dwoma
    silnikami i ręczną skrzynią musi mieć inne przełożenia w samej skrzyni i/lub dyfra.
    Jak słusznie zauważyły inne osoby piszące w wątku nie jest to takie do końca
    proste, bo różne sa skrzynie, koła, dyfry, współczynnik cx, i w końcu kierowca.
    Nie można do końca powiedzieć które auto będzie szybsze przy zbliżonej mocy, i
    po to się robi wyścigi :) btw np na odległość 2m szybszy od każdego auta będzie
    zapewne pieszy. Na 20m już praktycznie żaden.

    pozdrawiam Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: