  • Data: 2018-10-04 11:40:25
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018.10.03 o 15:49, s...@g...com pisze:
    >dla mnie jest ok. diesel o identycznym jak benzyna czasie do 100 ma
    >większy moment obrotowy i nadrabia w czasie przyspieszania, ale traci
    >w czasie zmiany biegów. Z powodu straty na biegach diesel musi dawać
    >więcej mocy na koła, czyli dodanie tej samej masy mniej obciąży
    >disela, stąd mniejsze straty na przyspieszeniu. Taka mam intuicję i
    >moje doświadczenia z samochodami potwierdzają - moja benzynka po
    >załadowaniu 4 osobami znacząco zmniejsza przyspieszenie, ale jak
    >miałem kiedyś (równocześnie z tą benzyną) disela, to ilość osób w
> [...]

    Dawniej miales 60KM z 1.9 (bez turbiny), dzis mam 150, a to nie jest
    koniec mozliwosci diesla :-)

    IMO - podobna moc powinna dawac podobne przyspieszenia.
    Diesel bedzie ciezszy - ale o ile, o 100kg w aucie o masie 1.5t ?
    Podobnie te 4 osoby - podobnie obciazaja beznynke i diesla, no chyba,
    ze liczyc iz 1300kg to 30% wiecej niz 1000kg,
    a 1400kg to tylko 27% ... bez dokladnych pomiarow tego nie odczujesz.

    Jest troche inna ch-ka obu silnikow, i to tez moze dac efekt, ale
    IMO - nie jakis drastyczny ...

    J.