  • Data: 2018-10-04 13:53:39
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-10-04 o 12:45, J.F. pisze:
    [...]
    > 30 lat temu diesle byly bez turbin, i to faktycznie bylo widac w
    > czasie do setki.
    > fabia
    > https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/fab
    ia/i/hatchback/silnik-diesla-1.9-sdi-64km-1999-2007/
    > 64KM 18s
    > https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/fab
    ia/i/kombi/silnik-benzynowy-1.4-60km-2000-2006/
    > 60KM 16.5
    >
    >Zapominasz o obciążeniu diesla przez pompę ciśnienia, czego nie ma w
    >benzynowcu.

    To VW, pompowtryski. Fakt - tez je trzeba przycisnac.

    >Juz sam moment rozruchu i pojemność akumulatora czy moc rozrusznika
    >powinna Ci dać do zrozumienia, pomijając już różnice wielkości
    >ciśnienia w komorze spalania :) W końcu siła użyta do wytworzenia
    >tych warunków jest większa i bardziej obciąża niż w benzynie. Co
    >prawda, dochodzi tutaj moment bezwładnosci, który w dieslu jest
    >większy, stąd różne momenty.

    Bardziej do mnie co cisnienie przemawia, ale silnik juz zapalil, i na
    wale mamy te 64KM, a pompa napedzana przed pomiarem.

    Gdzies tam sie mowilo o roznicach DIN/SAE przy pomiarze, ze niby
    silnik z osprzetem lub bez, ale pompowtryskow sie raczej nie da
    oddzielic ..

    J.