  • Data: 2018-10-04 12:45:19
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018.10.03 o 16:01, J.F. pisze:

    >bardziej myślałem o jakimś pickupie z cumminsem, ale może też być od
    >tira. Chciałem porównać nowoczesny silnik w f i roboczego disela o
    >porównywalnej mocy.

    Ale porownuj z tym, co do osobowek wsadzaja.

    >Bo to obrazuje sytuację. Fakt, że współczesne nowoczesne disele w
    >osobówkach mają mniejszy problem ze swoją bezwładnością to widać z
    >danych poniżej, bo osiągi się praktycznie zrównały. W końcu mamy
    >nowoczesne materiały, a nacisk jest na osiągi, a niekoniecznie na
    >długowieczność silnika.

    Dlugowiecznosc jest nadal ... tzn te 300kkm silnik wytrzymuje.

    Jacek Marchel tu kiedys podawal stosowny wzor, i mowil, ze na
    pierwszym biegu to i benzynowe silniki ograniczaja dynamike pojazdu.
    Tylko on mial raczej na mysli amerykanskie silniki - duze, ciezkie ...
    i niezbyt mocne.

    >może i wzór ok, ale 7000 obrotów na desce rozdzielczej to jest ilość
    >odpaleń cylindrów, a obrótów części obracającej się, czyli wału może
    >być różnie od układu silnika, poza jakimiś perwersyjnymi
    >konstrukcjami to jest dla 4cyl 3,500,

    Nie, to jest ilosc obrotow wału.
    Nawiasem mowiac moj diesel tez 4-suw, wiec ilosc odpalen na obrot ma
    taka sama ... jak inny 4-cyl, bo przeciez nie jak Ferrari :-)

    >dla v6 2333, dla v8 1750, nieparzystocylindrowe i 12 cylindrowe to
    >nie wiem, bo tam jest chyba inaczej. Dla diseli jest tak samo. Chyba,
    >że ktoś zrobił silnik przez połączenie 2x4cyl, żeby osiągać wyższe
    >obroty w diselu, ale to raczej tylko dawno temu i pod wyścigi (diesel
    >się wolniej pali i dlatego nie da się osiągnąć wysokich obrotów, bo
    >by ogień z poprzedniego odpalenia szedł w rurę

    Otoz to - obroty walu musza byc wolniejsze.

    >>> 320d 190KM 7.4s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.

    >jak się producent nastawi na osiągi to jak widać da radę zrównać, ale
    >20-30 lat temu jak pamiętam, to było inaczej, bo dobre osiągi miały
    >raczej tylko benzynowe.

    30 lat temu diesle byly bez turbin, i to faktycznie bylo widac w
    czasie do setki.

    fabia
    https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/fab
    ia/i/hatchback/silnik-diesla-1.9-sdi-64km-1999-2007/
    64KM 18s
    https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/fab
    ia/i/kombi/silnik-benzynowy-1.4-60km-2000-2006/
    60KM 16.5

    kombi
    https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/fab
    ia/i/kombi/silnik-diesla-1.9-sdi-64km-2001-2005/
    64KM, 19s
    https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/skoda/fab
    ia/i/hatchback/silnik-benzynowy-1.4-60km-1999-2007/
    60KM, 16.5s

    demon przyspieszenia to jak widac nie jest, ale czemu taka roznica ...
    moc wieksza, a przeciez tez silnik na jalowym biegu tez sie nie
    rozpedza 3s ...

    J.