-
Data: 2018-10-03 12:41:43
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018.10.02 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:
> Natomiast te sławne "niuty" takie proste w liczeniu już nie są, bo nawet w
> obrębie jednego modelu, bardzo podobnej masie Golf 3 2.8VR6 ma 235Nm i 7.6s
> do 100km/h, a 1.9TDI też ma 235Nm i 11.0s.
> W dodatku rowerzysta ma "niutów" jeszcze więcej - mniej-wiecej tyle samo co
> bolid F1 ;)
>
Akurat tutaj mamy prosto - moment silnika dla disela idzie przez inne
przełożenie i na kołach ma 2/3 mocy benzynówki. U twórcy wątku było inaczej, bo
moce aut były zbliżone (a w rezultacie momenty silników bardzo różne) i
rezultacie na kołach było +- to samo, więc ścigali się mniejwięcej równo.
Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie obrotów
samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z jest mocny, ale
ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają większe siły i musi
być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800
obrotów zajmuje ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez obciążenia nie
rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu. Leciutki silnik ferrari
rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części
ważą 1/5 tego co w diselu. Możesz wykorzystać pełny zakres obrotów i moc silnika
z dwóch biegów w 3-4 sekundy. No i biorąc pod uwagę niska masę samochodu i
ogólnie dużą moc masz przyspieszenie do 100km/h w 3,5s. Diesel ledwo w tym
czasie osiągnie z 50 km/h i zaczniesz zmieniać bieg. Fakt, że do tego disela
możesz doczepić wagon węgla i przyspieszenie się znacząco nie zmieni, ale we
wyścigu z f nie ma szans pomimo takiej samej mocy (analogicznie jak się nie
wysikasz przed startem, to w f czas na setkę będziesz miał gorszy :). Można by
do disela dodać skrzynię automat np. 8 biegowy, żeby zrównoważyć krótkość
zakresu obrotów, ale i tak disela (takiego mocnego, dużego disela) ograniczy
znacząco bezwładność. W małym diselku rzędu 100-200km to będą ułamki sekund, ale
nimi się pokonuje rywala albo przegrywa...
pozdrawiam Krzysiek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.18 14:04 J.F.
- 03.10.18 15:04 robot
- 03.10.18 15:40 ks
- 03.10.18 15:49 s...@g...com
- 03.10.18 16:01 J.F.
- 04.10.18 09:48 ks
- 04.10.18 10:12 WS
- 04.10.18 11:02 ks
- 04.10.18 11:06 ks
- 04.10.18 11:40 J.F.
- 04.10.18 12:45 J.F.
- 04.10.18 12:46 robot
- 04.10.18 13:28 LordBluzg(R)
- 04.10.18 13:53 J.F.
- 04.10.18 20:16 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=