eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-03 14:04:11
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pp26da$ahv$...@n...news.atman.pl...
    >Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w
    >zmianie obrotów samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km
    >diesla. Diesel z jest mocny, ale ciężki 'w środku', bo ma wyższy
    >moment obrotowy i działają większe siły i musi być mocniej zbudowany,
    >w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800 obrotów zajmuje
    >ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez obciążenia nie
    >rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu.

    Nie wydaje mi sie, aby moj diesel na jalowym biegu potrzebowal 3s do
    osiagniecia 3000 rpm.
    Po puszczeniu nogi z gazu czasu nie licze - diesel ciezki, ale tez
    sprezanie wysokie ... ale nawet jesli sie nie zatrzyma, to po
    puszczeniu sprzegla auto dostanie "kopa".

    > Leciutki silnik ferrari rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do
    > 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części ważą 1/5 tego co w diselu.

    leciutki ... ale 7000^2 to 5.4 raza wiecej niz 3000^2 :-)

    >Możesz wykorzystać pełny zakres obrotów i moc silnika z dwóch biegów
    >w 3-4 sekundy.

    Bardziej bym sie obawial turbodziury w moim dieslu, ale chyba mniejsza
    niz w turbobenzynie :-)
    No i drugie rozpedzanie nie byloby od 800 rpm ...

    >No i biorąc pod uwagę niska masę samochodu i ogólnie dużą moc masz
    >przyspieszenie do 100km/h w 3,5s. Diesel ledwo w tym czasie osiągnie
    >z 50 km/h i zaczniesz zmieniać bieg. Fakt, że do tego disela możesz
    >doczepić wagon węgla i przyspieszenie się znacząco nie zmieni, ale we
    >wyścigu z f nie ma szans pomimo takiej samej mocy (analogicznie jak
    >się nie wysikasz przed startem, to w f czas na setkę będziesz miał
    >gorszy :). Można by do disela dodać skrzynię automat np. 8 biegowy,
    >żeby zrównoważyć krótkość zakresu obrotów, ale i tak disela (takiego
    >mocnego, dużego disela) ograniczy znacząco bezwładność.

    No i sie dodaje, ale taka skrzynia pewnie wiecej wazy.

    Ferrari trudno bedzie porownac, ale takie powiedzmy audi A7 ... no
    nie, ma tylko TDI w ofercie.
    Audi juz nie robi benzyn ?

    No to siegnijmy do starszego BMW.
    320i 184KM 7.2s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
    320d 190KM 7.4s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.

    Ciekawe - ktos nie umie biegow zmieniac, czy przelozenia w manualu zle
    dobrane ?

    330i 252KM 5.8s, automat
    330d 258KM 5.6s, automat

    330i xDrive 5.8s
    330d xDrive 5.3s

    Błedy sekretarki ? Tak czy inaczej - to juz nie sa duze roznice, choc
    w sporcie moga okazac sie istotne ..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: