-
Data: 2018-10-03 15:49:07
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 3 października 2018 05:41:48 UTC-5 użytkownik ks napisał:
> W dniu 2018.10.02 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:
> > Natomiast te sławne "niuty" takie proste w liczeniu już nie są, bo nawet w
> > obrębie jednego modelu, bardzo podobnej masie Golf 3 2.8VR6 ma 235Nm i 7.6s
> > do 100km/h, a 1.9TDI też ma 235Nm i 11.0s.
> > W dodatku rowerzysta ma "niutów" jeszcze więcej - mniej-wiecej tyle samo co
> > bolid F1 ;)
> >
>
> Akurat tutaj mamy prosto - moment silnika dla disela idzie przez inne
> przełożenie i na kołach ma 2/3 mocy benzynówki. U twórcy wątku było inaczej, bo
> moce aut były zbliżone (a w rezultacie momenty silników bardzo różne) i
> rezultacie na kołach było +- to samo, więc ścigali się mniejwięcej równo.
>
> Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie obrotów
> samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z jest mocny, ale
> ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają większe siły i musi
> być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800
> obrotów zajmuje ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez obciążenia nie
> rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu. Leciutki silnik ferrari
> rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części
> ważą 1/5 tego co w diselu. Możesz wykorzystać pełny zakres obrotów i moc silnika
> z dwóch biegów w 3-4 sekundy. No i biorąc pod uwagę niska masę samochodu i
> ogólnie dużą moc masz przyspieszenie do 100km/h w 3,5s. Diesel ledwo w tym
> czasie osiągnie z 50 km/h i zaczniesz zmieniać bieg. Fakt, że do tego disela
> możesz doczepić wagon węgla i przyspieszenie się znacząco nie zmieni,
Ale zdecyduj sie, Waga silnika i osprzetu to nie wagon a wg ciebie raz przyspieszenie
zmienia a raz nie.
Zdecyduj sie bo sie kupy nie trzyma.
A LMP1 audi z LeMans niejako przeczy calemu wywodowi.
Zreszta pojawienie sie turbodizli w innych wyscigach tez nieco podkopuje obraz dizla
jako niesportowego silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.18 16:01 J.F.
- 04.10.18 09:48 ks
- 04.10.18 10:12 WS
- 04.10.18 11:02 ks
- 04.10.18 11:06 ks
- 04.10.18 11:40 J.F.
- 04.10.18 12:45 J.F.
- 04.10.18 12:46 robot
- 04.10.18 13:28 LordBluzg(R)
- 04.10.18 13:53 J.F.
- 04.10.18 20:16 Marek S
- 04.10.18 20:29 Marek S
- 04.10.18 21:15 Tomasz Pyra
- 05.10.18 00:16 LordBluzg(R)
- 05.10.18 10:03 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=