-
Data: 2018-10-03 15:49:07
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 3 października 2018 05:41:48 UTC-5 użytkownik ks napisał:
> W dniu 2018.10.02 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:
> > Natomiast te sławne "niuty" takie proste w liczeniu już nie są, bo nawet w
> > obrębie jednego modelu, bardzo podobnej masie Golf 3 2.8VR6 ma 235Nm i 7.6s
> > do 100km/h, a 1.9TDI też ma 235Nm i 11.0s.
> > W dodatku rowerzysta ma "niutów" jeszcze więcej - mniej-wiecej tyle samo co
> > bolid F1 ;)
> >
>
> Akurat tutaj mamy prosto - moment silnika dla disela idzie przez inne
> przełożenie i na kołach ma 2/3 mocy benzynówki. U twórcy wątku było inaczej, bo
> moce aut były zbliżone (a w rezultacie momenty silników bardzo różne) i
> rezultacie na kołach było +- to samo, więc ścigali się mniejwięcej równo.
>
> Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie obrotów
> samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z jest mocny, ale
> ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają większe siły i musi
> być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800
> obrotów zajmuje ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez obciążenia nie
> rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu. Leciutki silnik ferrari
> rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części
> ważą 1/5 tego co w diselu. Możesz wykorzystać pełny zakres obrotów i moc silnika
> z dwóch biegów w 3-4 sekundy. No i biorąc pod uwagę niska masę samochodu i
> ogólnie dużą moc masz przyspieszenie do 100km/h w 3,5s. Diesel ledwo w tym
> czasie osiągnie z 50 km/h i zaczniesz zmieniać bieg. Fakt, że do tego disela
> możesz doczepić wagon węgla i przyspieszenie się znacząco nie zmieni,
Ale zdecyduj sie, Waga silnika i osprzetu to nie wagon a wg ciebie raz przyspieszenie
zmienia a raz nie.
Zdecyduj sie bo sie kupy nie trzyma.
A LMP1 audi z LeMans niejako przeczy calemu wywodowi.
Zreszta pojawienie sie turbodizli w innych wyscigach tez nieco podkopuje obraz dizla
jako niesportowego silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.10.18 16:01 J.F.
- 04.10.18 09:48 ks
- 04.10.18 10:12 WS
- 04.10.18 11:02 ks
- 04.10.18 11:06 ks
- 04.10.18 11:40 J.F.
- 04.10.18 12:45 J.F.
- 04.10.18 12:46 robot
- 04.10.18 13:28 LordBluzg(R)
- 04.10.18 13:53 J.F.
- 04.10.18 20:16 Marek S
- 04.10.18 20:29 Marek S
- 04.10.18 21:15 Tomasz Pyra
- 05.10.18 00:16 LordBluzg(R)
- 05.10.18 10:03 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS