eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-03 15:49:07
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 3 października 2018 05:41:48 UTC-5 użytkownik ks napisał:
    > W dniu 2018.10.02 o 22:35, Tomasz Pyra pisze:
    > > Natomiast te sławne "niuty" takie proste w liczeniu już nie są, bo nawet w
    > > obrębie jednego modelu, bardzo podobnej masie Golf 3 2.8VR6 ma 235Nm i 7.6s
    > > do 100km/h, a 1.9TDI też ma 235Nm i 11.0s.
    > > W dodatku rowerzysta ma "niutów" jeszcze więcej - mniej-wiecej tyle samo co
    > > bolid F1 ;)
    > >
    >
    > Akurat tutaj mamy prosto - moment silnika dla disela idzie przez inne
    > przełożenie i na kołach ma 2/3 mocy benzynówki. U twórcy wątku było inaczej, bo
    > moce aut były zbliżone (a w rezultacie momenty silników bardzo różne) i
    > rezultacie na kołach było +- to samo, więc ścigali się mniejwięcej równo.
    >
    > Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie obrotów
    > samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z jest mocny, ale
    > ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają większe siły i musi
    > być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800
    > obrotów zajmuje ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez obciążenia nie
    > rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu. Leciutki silnik ferrari
    > rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części
    > ważą 1/5 tego co w diselu. Możesz wykorzystać pełny zakres obrotów i moc silnika
    > z dwóch biegów w 3-4 sekundy. No i biorąc pod uwagę niska masę samochodu i
    > ogólnie dużą moc masz przyspieszenie do 100km/h w 3,5s. Diesel ledwo w tym
    > czasie osiągnie z 50 km/h i zaczniesz zmieniać bieg. Fakt, że do tego disela
    > możesz doczepić wagon węgla i przyspieszenie się znacząco nie zmieni,

    Ale zdecyduj sie, Waga silnika i osprzetu to nie wagon a wg ciebie raz przyspieszenie
    zmienia a raz nie.
    Zdecyduj sie bo sie kupy nie trzyma.

    A LMP1 audi z LeMans niejako przeczy calemu wywodowi.
    Zreszta pojawienie sie turbodizli w innych wyscigach tez nieco podkopuje obraz dizla
    jako niesportowego silnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: