eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-03 16:01:28
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pp2gsn$mub$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018.10.03 o 14:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
    >>> Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w
    >>> zmianie obrotów samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km
    >>> diesla. Diesel z jest mocny, ale ciężki 'w środku', bo ma wyższy
    >>> moment obrotowy i działają większe siły i musi być mocniej
    >>> zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do 3000 i spowrotem do 800
    >>> obrotów zajmuje ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale nawet bez
    >>> obciążenia nie rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko
    >>> biegu.
    >
    >> Nie wydaje mi sie, aby moj diesel na jalowym biegu potrzebowal 3s
    >> do osiagniecia 3000 rpm.
    >> Po puszczeniu nogi z gazu czasu nie licze - diesel ciezki, ale tez
    >> sprezanie wysokie ... ale nawet jesli sie nie zatrzyma, to po
    >> puszczeniu sprzegla auto dostanie "kopa".

    >pisałem w sumie o 600km, czyli 2xmocniejszym, żeby efekt był bardziej
    >oczywisty.Na Twoim 300km pewnie nie jest to 3s tylko dużo szybciej i
    >nie od 800 tylko od 100 do 4000.

    Moj ma tylko 150, ale nie podejrzewam, zeby taki 600KM byl duzo
    gorszy, chyba, ze chcesz z Ferrari porownywac silnik od tira, albo
    jakis okretowy ...

    >A to nie chodzi o to żeby sam spadł z obrotów i się zatrzymał, tylko
    >żeby wykorzystać pełen zakres obrotów, gdzi emasz moc. Jak za szybko
    >wrzucisz bieg, zanim obroty spadna, to ci się silnik przyhamuje, a
    >jak bedzie 'zamach' mocniejszy niż reszta, to może sprzeglo slizgnie,
    >albo nawet koła

    A myslisz, ze w Ferrari tak nie ma ?
    Wrzucam jedynke wciskam gaz, dociagam do tych 4000 czy 7000 rpm,
    i co - sprzeglo i czekam az spadnie ?
    A skad, wrzucam blyskawicznie dwojke, silnik powinien miec przy tej
    predkosci 2000 czy 3500rpm, ma znacznie wiecej, wiec przekaze energie
    samochodowi ... no i sprzeglu.

    >>> Leciutki silnik ferrari rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do
    >>> 2000 w 1-2 sekundy, bo ruchome części ważą 1/5 tego co w diselu.
    >> leciutki ... ale 7000^2 to 5.4 raza wiecej niz 3000^2 :-)
    >
    >a czemu ^2?

    Bo energia w ruchu obrotowym jest proporcjonalna do kwadratu
    predkosci.

    >> Ferrari trudno bedzie porownac, ale takie powiedzmy audi A7 ... no
    >> nie, ma tylko TDI w ofercie.
    >> Audi juz nie robi benzyn ?
    >
    >> No to siegnijmy do starszego BMW.
    >> 320i 184KM 7.2s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
    >> 320d 190KM 7.4s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
    >
    >> Ciekawe - ktos nie umie biegow zmieniac, czy przelozenia w manualu
    >> zle dobrane ?
    >
    >> 330i 252KM 5.8s, automat
    >> 330d 258KM 5.6s, automat
    >
    >> 330i xDrive 5.8s
    >> 330d xDrive 5.3s
    >
    >> Błedy sekretarki ? Tak czy inaczej - to juz nie sa duze roznice,
    >> choc w sporcie moga okazac sie istotne ..
    >
    >Wszytkie powyższe, to dla mnie przykłady dobrze wykorzystanego
    >potencjału silnika i skrzyni. Moc taka sama to i osiągi podobne.
    >Inaczej zestopniowane przekładnie (albo dyfer), inne krzywe momentu,
    >na kołach moc podobna.

    No i spodziewam sie, ze inne samochody beda podobnie dobre ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: