eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-04 09:48:58
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018.10.03 o 16:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:pp2gsn$mub$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 2018.10.03 o 14:04, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup
    >>>> Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie
    >>>> obrotów samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z jest
    >>>> mocny, ale ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają
    >>>> większe siły i musi być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do 3000
    >>>> i spowrotem do 800 obrotów zajmuje ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale
    >>>> nawet bez obciążenia nie rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu.
    >>
    >>> Nie wydaje mi sie, aby moj diesel na jalowym biegu potrzebowal 3s do
    >>> osiagniecia 3000 rpm.
    >>> Po puszczeniu nogi z gazu czasu nie licze - diesel ciezki, ale tez sprezanie
    >>> wysokie ... ale nawet jesli sie nie zatrzyma, to po puszczeniu sprzegla auto
    >>> dostanie "kopa".
    >
    >> pisałem w sumie o 600km, czyli 2xmocniejszym, żeby efekt był bardziej
    >> oczywisty.Na Twoim 300km pewnie nie jest to 3s tylko dużo szybciej i nie od
    >> 800 tylko od 100 do 4000.
    >
    > Moj ma tylko 150, ale nie podejrzewam, zeby taki 600KM byl duzo gorszy, chyba,
    > ze chcesz z Ferrari porownywac silnik od tira, albo jakis okretowy ...
    >
    bardziej myślałem o jakimś pickupie z cumminsem, ale może też być od tira.
    Chciałem porównać nowoczesny silnik w f i roboczego disela o porównywalnej mocy.
    Bo to obrazuje sytuację. Fakt, że współczesne nowoczesne disele w osobówkach
    mają mniejszy problem ze swoją bezwładnością to widać z danych poniżej, bo
    osiągi się praktycznie zrównały. W końcu mamy nowoczesne materiały, a nacisk
    jest na osiągi, a niekoniecznie na długowieczność silnika.

    >> A to nie chodzi o to żeby sam spadł z obrotów i się zatrzymał, tylko żeby
    >> wykorzystać pełen zakres obrotów, gdzi emasz moc. Jak za szybko wrzucisz bieg,
    >> zanim obroty spadna, to ci się silnik przyhamuje, a jak bedzie 'zamach'
    >> mocniejszy niż reszta, to może sprzeglo slizgnie, albo nawet koła
    >
    > A myslisz, ze w Ferrari tak nie ma ?
    > Wrzucam jedynke wciskam gaz, dociagam do  tych 4000 czy 7000 rpm,
    > i co - sprzeglo i czekam az spadnie ?
    > A skad, wrzucam blyskawicznie dwojke, silnik powinien miec przy tej predkosci
    > 2000 czy 3500rpm, ma znacznie wiecej, wiec przekaze energie samochodowi ... no i
    > sprzeglu.
    >
    >>>> Leciutki silnik ferrari rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do 2000 w
    >>>> 1-2 sekundy, bo ruchome części ważą 1/5 tego co w diselu.
    >>> leciutki ... ale 7000^2   to 5.4 raza wiecej niz 3000^2 :-)
    >>
    >> a czemu ^2?
    >
    > Bo energia w ruchu obrotowym jest proporcjonalna do kwadratu predkosci.
    >
    może i wzór ok, ale 7000 obrotów na desce rozdzielczej to jest ilość odpaleń
    cylindrów, a obrótów części obracającej się, czyli wału może być różnie od
    układu silnika, poza jakimiś perwersyjnymi konstrukcjami to jest dla 4cyl 3,500,
    dla v6 2333, dla v8 1750, nieparzystocylindrowe i 12 cylindrowe to nie wiem, bo
    tam jest chyba inaczej. Dla diseli jest tak samo. Chyba, że ktoś zrobił silnik
    przez połączenie 2x4cyl, żeby osiągać wyższe obroty w diselu, ale to raczej
    tylko dawno temu i pod wyścigi (diesel się wolniej pali i dlatego nie da się
    osiągnąć wysokich obrotów, bo by ogień z poprzedniego odpalenia szedł w rurę
    wydechową, gdzies czytałem o połączonej 2x4cyl, gdzie disela dokręcili do 8-9tys
    obrotów zyskując czas kiedy pracuje druga połówka, ale to jakies masakryczne
    wałki w głowicach musiały by być i jeśli nie jest to masowo stosowane, to
    zapewne się nie opłaca).

    >>> Ferrari trudno bedzie porownac, ale takie powiedzmy audi A7 ... no nie, ma
    >>> tylko TDI w ofercie.
    >>> Audi juz nie robi benzyn ?
    >>
    >>> No to siegnijmy do starszego BMW.
    >>> 320i 184KM 7.2s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
    >>> 320d 190KM 7.4s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
    >>
    >>> Ciekawe - ktos nie umie biegow zmieniac, czy przelozenia w manualu zle dobrane ?
    >>
    >>> 330i 252KM 5.8s, automat
    >>> 330d 258KM 5.6s, automat
    >>
    >>> 330i xDrive 5.8s
    >>> 330d xDrive 5.3s
    >>
    >>> Błedy sekretarki ? Tak czy inaczej - to juz nie sa duze roznice, choc w
    >>> sporcie moga okazac sie istotne ..
    >>
    >> Wszytkie powyższe, to dla mnie przykłady dobrze wykorzystanego potencjału
    >> silnika i skrzyni. Moc taka sama to i osiągi podobne. Inaczej zestopniowane
    >> przekładnie (albo dyfer), inne krzywe momentu, na kołach moc podobna.
    >
    > No i spodziewam sie, ze inne samochody beda podobnie dobre ...
    >
    > J.
    >
    jak się producent nastawi na osiągi to jak widać da radę zrównać, ale 20-30 lat
    temu jak pamiętam, to było inaczej, bo dobre osiągi miały raczej tylko benzynowe.
    pozdrawiam Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: