-
Data: 2018-10-04 09:48:58
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018.10.03 o 16:01, J.F. pisze:
> Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:pp2gsn$mub$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018.10.03 o 14:04, J.F. pisze:
>> Użytkownik "ks" napisał w wiadomości grup
>>>> Ale jeszcze jedna rzecz o której nikt nie wspominal: swoboda w zmianie
>>>> obrotów samego silnika. Weźmy np 600km ferrari i 600km diesla. Diesel z jest
>>>> mocny, ale ciężki 'w środku', bo ma wyższy moment obrotowy i działają
>>>> większe siły i musi być mocniej zbudowany, w rezultacie cykl od 800 do 3000
>>>> i spowrotem do 800 obrotów zajmuje ze 3sekuny. Może uciągnąć wagon, ale
>>>> nawet bez obciążenia nie rozpędzisz się nim szybko i nie zmienisz szybko biegu.
>>
>>> Nie wydaje mi sie, aby moj diesel na jalowym biegu potrzebowal 3s do
>>> osiagniecia 3000 rpm.
>>> Po puszczeniu nogi z gazu czasu nie licze - diesel ciezki, ale tez sprezanie
>>> wysokie ... ale nawet jesli sie nie zatrzyma, to po puszczeniu sprzegla auto
>>> dostanie "kopa".
>
>> pisałem w sumie o 600km, czyli 2xmocniejszym, żeby efekt był bardziej
>> oczywisty.Na Twoim 300km pewnie nie jest to 3s tylko dużo szybciej i nie od
>> 800 tylko od 100 do 4000.
>
> Moj ma tylko 150, ale nie podejrzewam, zeby taki 600KM byl duzo gorszy, chyba,
> ze chcesz z Ferrari porownywac silnik od tira, albo jakis okretowy ...
>
bardziej myślałem o jakimś pickupie z cumminsem, ale może też być od tira.
Chciałem porównać nowoczesny silnik w f i roboczego disela o porównywalnej mocy.
Bo to obrazuje sytuację. Fakt, że współczesne nowoczesne disele w osobówkach
mają mniejszy problem ze swoją bezwładnością to widać z danych poniżej, bo
osiągi się praktycznie zrównały. W końcu mamy nowoczesne materiały, a nacisk
jest na osiągi, a niekoniecznie na długowieczność silnika.
>> A to nie chodzi o to żeby sam spadł z obrotów i się zatrzymał, tylko żeby
>> wykorzystać pełen zakres obrotów, gdzi emasz moc. Jak za szybko wrzucisz bieg,
>> zanim obroty spadna, to ci się silnik przyhamuje, a jak bedzie 'zamach'
>> mocniejszy niż reszta, to może sprzeglo slizgnie, albo nawet koła
>
> A myslisz, ze w Ferrari tak nie ma ?
> Wrzucam jedynke wciskam gaz, dociagam do tych 4000 czy 7000 rpm,
> i co - sprzeglo i czekam az spadnie ?
> A skad, wrzucam blyskawicznie dwojke, silnik powinien miec przy tej predkosci
> 2000 czy 3500rpm, ma znacznie wiecej, wiec przekaze energie samochodowi ... no i
> sprzeglu.
>
>>>> Leciutki silnik ferrari rozkręca się 'na luzie' od 2000 do 7000 do 2000 w
>>>> 1-2 sekundy, bo ruchome części ważą 1/5 tego co w diselu.
>>> leciutki ... ale 7000^2 to 5.4 raza wiecej niz 3000^2 :-)
>>
>> a czemu ^2?
>
> Bo energia w ruchu obrotowym jest proporcjonalna do kwadratu predkosci.
>
może i wzór ok, ale 7000 obrotów na desce rozdzielczej to jest ilość odpaleń
cylindrów, a obrótów części obracającej się, czyli wału może być różnie od
układu silnika, poza jakimiś perwersyjnymi konstrukcjami to jest dla 4cyl 3,500,
dla v6 2333, dla v8 1750, nieparzystocylindrowe i 12 cylindrowe to nie wiem, bo
tam jest chyba inaczej. Dla diseli jest tak samo. Chyba, że ktoś zrobił silnik
przez połączenie 2x4cyl, żeby osiągać wyższe obroty w diselu, ale to raczej
tylko dawno temu i pod wyścigi (diesel się wolniej pali i dlatego nie da się
osiągnąć wysokich obrotów, bo by ogień z poprzedniego odpalenia szedł w rurę
wydechową, gdzies czytałem o połączonej 2x4cyl, gdzie disela dokręcili do 8-9tys
obrotów zyskując czas kiedy pracuje druga połówka, ale to jakies masakryczne
wałki w głowicach musiały by być i jeśli nie jest to masowo stosowane, to
zapewne się nie opłaca).
>>> Ferrari trudno bedzie porownac, ale takie powiedzmy audi A7 ... no nie, ma
>>> tylko TDI w ofercie.
>>> Audi juz nie robi benzyn ?
>>
>>> No to siegnijmy do starszego BMW.
>>> 320i 184KM 7.2s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
>>> 320d 190KM 7.4s, 7.3 ze Sport-Automatic Steptronic.
>>
>>> Ciekawe - ktos nie umie biegow zmieniac, czy przelozenia w manualu zle dobrane ?
>>
>>> 330i 252KM 5.8s, automat
>>> 330d 258KM 5.6s, automat
>>
>>> 330i xDrive 5.8s
>>> 330d xDrive 5.3s
>>
>>> Błedy sekretarki ? Tak czy inaczej - to juz nie sa duze roznice, choc w
>>> sporcie moga okazac sie istotne ..
>>
>> Wszytkie powyższe, to dla mnie przykłady dobrze wykorzystanego potencjału
>> silnika i skrzyni. Moc taka sama to i osiągi podobne. Inaczej zestopniowane
>> przekładnie (albo dyfer), inne krzywe momentu, na kołach moc podobna.
>
> No i spodziewam sie, ze inne samochody beda podobnie dobre ...
>
> J.
>
jak się producent nastawi na osiągi to jak widać da radę zrównać, ale 20-30 lat
temu jak pamiętam, to było inaczej, bo dobre osiągi miały raczej tylko benzynowe.
pozdrawiam Krzysiek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.18 10:12 WS
- 04.10.18 11:02 ks
- 04.10.18 11:06 ks
- 04.10.18 11:40 J.F.
- 04.10.18 12:45 J.F.
- 04.10.18 12:46 robot
- 04.10.18 13:28 LordBluzg(R)
- 04.10.18 13:53 J.F.
- 04.10.18 20:16 Marek S
- 04.10.18 20:29 Marek S
- 04.10.18 21:15 Tomasz Pyra
- 05.10.18 00:16 LordBluzg(R)
- 05.10.18 10:03 J.F.
- 05.10.18 11:33 ks
- 05.10.18 12:00 ks
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?