eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Data: 2011-04-08 20:49:43
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-04-08 00:55, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Thu, 07 Apr 2011 22:06:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
    >> go to głównie hamowanie,
    > ...zamieniające go w nadsterowny

    A to już zależy jak kto potrafi hamować.
    Najefektywniej w takiej sytuacji wyprostować koła i hamować prosto tak
    długo jak dużo jest miejsca.

    Poślizg podsterowny to brak przyczepności kół kierowanych.
    W niewielkim stopniu można tej przyczepności pomóc dociążając przednią oś.
    Ale jak przegięcie z prędkością jest zbyt duże na taki zabieg, to trzeba
    hamować.
    Do wyhamowania tylko trochę, można wypuścić auto trochę bokiem i to
    wystarczy, a nie popsuje toru jazdy.
    Ale jak prędkość jest na to za duża, to nic lepszego od hamowania na
    wprost się nie wymyśli.


    > , ale to juz urok 'bezpiecznego FWD'

    W zasadzie różnice między FWD, a RWD pod względem takiego poślizgu
    podsterownego nie są duże.
    RWD łatwiej będzie puścić bokiem, co daje możliwość pojechania bardziej
    efektownie, ale jeżeli chodzi o efektywność będzie pewnie podobna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: