eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a oś › Re: Nowe opony, a oś
  • Data: 2011-04-08 21:51:26
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-04-08 21:40, Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2011-04-08 20:49, JAM pisze:
    >> On Apr 5, 2:49 pm, "Kuba \(aka cita\)"<y...@w...pl> wrote:
    >>> Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w
    >>> wiadomościnews:inej8d$sf8$1@news.onet.pl...
    >>>
    >>> Głównie chodzi o to, ze z przodu auta masz strefy zgniotu, poduszki itd.
    >>> Jesli więc wylecisz przodem to wszystkie te systemy bedą Cie próbowały
    >>> chronić. Jak wylecisz tyłem/bokiem to nie ma za wiele systemów ochrony.
    >>
    >> To nie o to chodzi. Samochod musi byc odrobine podsterowny. Inaczej
    >> jest dynamicznie niestabilny. Zalozenie nowych opon na przod powoduje,
    >> ze kat uslizgu tylnych kol jest wiekszy niz przednich w porownaniu do
    >> tego co zakladal producent w zwiazku z czym samochod staje sie mniej
    >> podsterowny lub nawet nadsterowny. Nadsterowny samochod ma predkosc
    >> krytyczna powyzej ktorej jest kompletnie niestabilny i niebezpieczny
    >> dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
    >> w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
    >> klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
    >> predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
    >> odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
    >> co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
    >> kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
    >> bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice
    >> podwozia.
    >
    > Bardzo ładnie to wytłumaczyłeś.

    Obawiam się, że nieważne ile by nie tłumaczyć, to i tak znajdą się
    ludzie, którzy z uporem, będą twierdzić inaczej :-)

    PS: RWD z powodu natury napędu jest dynamicznie niestabilne - dlatego
    bardzo istotne jest umiejętne posługiwanie się podałem przyśpieszenia :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: