  • Data: 2011-04-08 20:49:43
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:inej8d$sf8$1@news.onet.pl...

    > Głównie chodzi o to, ze z przodu auta masz strefy zgniotu, poduszki itd.
    > Jesli więc wylecisz przodem to wszystkie te systemy bedą Cie próbowały
    > chronić. Jak wylecisz tyłem/bokiem to nie ma za wiele systemów ochrony.

    To nie o to chodzi. Samochod musi byc odrobine podsterowny. Inaczej
    jest dynamicznie niestabilny. Zalozenie nowych opon na przod powoduje,
    ze kat uslizgu tylnych kol jest wiekszy niz przednich w porownaniu do
    tego co zakladal producent w zwiazku z czym samochod staje sie mniej
    podsterowny lub nawet nadsterowny. Nadsterowny samochod ma predkosc
    krytyczna powyzej ktorej jest kompletnie niestabilny i niebezpieczny
    dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
    w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
    klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
    predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
    odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
    co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
    kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
    bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice
    podwozia.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/