eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Data: 2011-04-08 20:54:25
    Temat: Re: Nowe opony, a oś
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-04-08 08:07, Kuba (aka cita) wrote:
    >
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w
    > wiadomości news:inl0be$bij$1@news.onet.pl...
    >> Piszesz, że swojego punktu widzenia - nie neguję Twojego podejścia.
    >> Zastanów się jednak co jest bezpieczniejsze dla TYPOWEGO kierowcy,
    >> którego umiejętności są raczej niezbyt duże.
    >
    > jesli jako 'typowy kierowca' okreslamy takiego, ktory nie ćwiczył
    > poślizgów i który nie miał jeszcze okazji wpaść w nagły i niespodziewany
    > poślizg przynajmniej kilka razy w życiu to śmiem tweirdziż, ze żaden
    > taki kierowca nie wyprowadzi auta z dowolnego poślizgu, chyba, ze zbieg
    > okliczności i ogromna porcja szcześcia zrobi to za niego.

    Nie twierdzę, że wyjdzie z poślizgu - twierdzę, że będzie miał większe
    szanse i tak samo większą szansę na mniejsze obrażenia (walenie przodem
    vs walenie w bok)

    >> Spróbuj równiez sam: założ nowe przyzwoite opony na przód a następnie
    >> np. zimówki na tył (aby podkreślić efekt) i pojeździj (nie gramoląc
    >> się po zakrętach)... popróbuj hamowanie - przekonasz się :-) Mam już
    >> dość słuchania teoretyków :-)
    >
    > Ty sie nie bój o moją praktyke w jeżdzeniu ze słabą przyczepnością, ani
    > o przerobienie różnych sytuacji na drodze - tych z mojej i nie mojej
    > winy. Też byłem młody i głupi jeżdząc zbyt mocnymi samochodami ;-)

    Nie chodzi o sytuacje na drodze ani o słabą przyczepność samą w sobie -
    chodzi o omawianą konfigurację: różne opony na różnych osiach - rożnie w
    przyczepności w zależności od warunków bywają czasem bardzo duże. Żeby
    już nie pisać o tym, że w sporcie amatorskim tanim sposobem na
    wpłynięcie na balans samochodu jest właśnie dokonywane konfiguracją opon.

    > Stąd własnie takie moje podejście do tematu opon i tak jak już pisalem i
    > podkręslam - to moje własne przyzwyczajenia, obserwacje i odczucia.
    > ps. co by jednak nie bylo tak już całkiem subiektywnie - to nawet Bielak
    > ostatnio jako koronny argument zakładania lepszych opon na tył podawał w
    > zasadzie tylko i wyłacznie to, ze jak już ktoś wypadnie z drogi to
    > lepiej zeby walił przodem, niż tyłem.

    Nie tyłem - BOKIEM! a to bardzo duża różnica.

    <ciach>
    > W warunkach letnich czy opona z przodu będzie miala 4mm a z tyłu 6 mm
    > lub odwrotnie - ma minimalne znaczenie.

    Zapominasz o tym, że oprócz różnicy w wysokości bieżnika mówimy o
    różnych oponach (produent, model). Tomek bardzo dobrze opisał efekty...

    > WIększe różnice powinny być
    > powodem dyskusji na zupełnie inny temat i być moze nie ma pms a na

    To Twoje zdanie. Moje jest takie: sprawdź praktycznie a się przekonasz :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: