-
Data: 2011-04-08 20:54:25
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-04-08 08:07, Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w
> wiadomości news:inl0be$bij$1@news.onet.pl...
>> Piszesz, że swojego punktu widzenia - nie neguję Twojego podejścia.
>> Zastanów się jednak co jest bezpieczniejsze dla TYPOWEGO kierowcy,
>> którego umiejętności są raczej niezbyt duże.
>
> jesli jako 'typowy kierowca' okreslamy takiego, ktory nie ćwiczył
> poślizgów i który nie miał jeszcze okazji wpaść w nagły i niespodziewany
> poślizg przynajmniej kilka razy w życiu to śmiem tweirdziż, ze żaden
> taki kierowca nie wyprowadzi auta z dowolnego poślizgu, chyba, ze zbieg
> okliczności i ogromna porcja szcześcia zrobi to za niego.
Nie twierdzę, że wyjdzie z poślizgu - twierdzę, że będzie miał większe
szanse i tak samo większą szansę na mniejsze obrażenia (walenie przodem
vs walenie w bok)
>> Spróbuj równiez sam: założ nowe przyzwoite opony na przód a następnie
>> np. zimówki na tył (aby podkreślić efekt) i pojeździj (nie gramoląc
>> się po zakrętach)... popróbuj hamowanie - przekonasz się :-) Mam już
>> dość słuchania teoretyków :-)
>
> Ty sie nie bój o moją praktyke w jeżdzeniu ze słabą przyczepnością, ani
> o przerobienie różnych sytuacji na drodze - tych z mojej i nie mojej
> winy. Też byłem młody i głupi jeżdząc zbyt mocnymi samochodami ;-)
Nie chodzi o sytuacje na drodze ani o słabą przyczepność samą w sobie -
chodzi o omawianą konfigurację: różne opony na różnych osiach - rożnie w
przyczepności w zależności od warunków bywają czasem bardzo duże. Żeby
już nie pisać o tym, że w sporcie amatorskim tanim sposobem na
wpłynięcie na balans samochodu jest właśnie dokonywane konfiguracją opon.
> Stąd własnie takie moje podejście do tematu opon i tak jak już pisalem i
> podkręslam - to moje własne przyzwyczajenia, obserwacje i odczucia.
> ps. co by jednak nie bylo tak już całkiem subiektywnie - to nawet Bielak
> ostatnio jako koronny argument zakładania lepszych opon na tył podawał w
> zasadzie tylko i wyłacznie to, ze jak już ktoś wypadnie z drogi to
> lepiej zeby walił przodem, niż tyłem.
Nie tyłem - BOKIEM! a to bardzo duża różnica.
<ciach>
> W warunkach letnich czy opona z przodu będzie miala 4mm a z tyłu 6 mm
> lub odwrotnie - ma minimalne znaczenie.
Zapominasz o tym, że oprócz różnicy w wysokości bieżnika mówimy o
różnych oponach (produent, model). Tomek bardzo dobrze opisał efekty...
> WIększe różnice powinny być
> powodem dyskusji na zupełnie inny temat i być moze nie ma pms a na
To Twoje zdanie. Moje jest takie: sprawdź praktycznie a się przekonasz :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.11 20:57 Tomasz Pyra
- 08.04.11 21:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:33 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:38 J.F.
- 08.04.11 21:40 Artur Maśląg
- 08.04.11 21:51 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 09.04.11 05:46 JAM
- 09.04.11 10:00 Tomasz Pyra
- 09.04.11 12:11 Robert Rędziak
- 09.04.11 19:33 Artur Maśląg
- 09.04.11 19:58 JAM
- 09.04.11 21:17 J.F.
- 09.04.11 22:43 Tomasz Pyra
- 09.04.11 23:56 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Najnowsze wątki z tej grupy
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
- Kopidół
- Pierwsze Twizy :D
- Kolejny pożar
- Walka o prad :D
- jakie klocki do elektryka?
- Czym jeździ Myjk
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=