eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a o?
  • Data: 2011-04-09 21:17:55
    Temat: Re: Nowe opony, a o?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 9 Apr 2011 10:58:28 -0700 (PDT), JAM wrote:
    >Bardzo mocno zalezy to od nawierzchni i tego czy jest sucha czy mokra.
    >Generalnie na suchym asfalcie opony zuzyte moga i czesto maja
    >nieznacnzie wiekszy wspolczynnik tarcia. Na suchym betonie zwykle jest
    >odwrotnie choc znowu roznica nie jest duza. Na mokrych nawierzchniach
    >opony zuzyte maja juz spor mniejszy wspolczynnik tarcia. Sprawa polega
    >jednak na tym, ze katy znoszenia opon na suchych nawierzchniach sa
    >bardzo male w porownaniu do mokrych nawierzchni wiec nawet jezeli
    >pojazd stanie sie nadsterowny to predkosc krytyczna bedzie bardzo
    >wysoka. Na morkych nawierzchniach gdzie roznica katow znoszenia bedzie
    >duza i katy znoszenia rowniez zalozenie opon nowych na przod grozi
    >nadsterownoscia i predkoscia krytyczna w granicach normalnych
    >predkosci uzytkowych.

    Jacku, ale czy to nie jest tak ze jak na suchym auto wykazuje sie
    nadsterownoscia to nie dostanie homologacji, a jak sie wykazuje
    nadsterownoscia na mokrym .. to kierowca jechal za szybko ?

    Na mokrym w ogole mozna mowic o jakim kacie zniosu, czy to jest raczej
    tak ze trzyma, trzyma .. polecial do rowu ? Bo ten kat zniosu to chyba
    ma luzny zwiazek z tarciem ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: