eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a oś › Re: Nowe opony, a ooe
  • Data: 2011-04-09 05:46:29
    Temat: Re: Nowe opony, a ooe
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Apr 8, 3:38 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Jacku, a to nie jest tak ze to o czym piszesz dotyczy naprawde duzych
    > predkosci na suchym asfalcie, a wtedy zuzyte opony okazuja sie calkiem
    > dobre ?
    >
    > J.

    Predkosc krytyczna zalezy oczywiscie od stopnia nadsterownosci. W
    rzeczewistych pojazdach i warunkach przy bardzo zlym doborze opon moze
    wystapic nawet przy 100 km/h. Jest to jedna z przyczyn dlaczego
    homologacja w wiekszosci panstw uprzemyslowionych wymaga od pojazdu
    aby byl podsterowny i to w okreslonym minimum procencie. Pojazd zbyt
    bliski neutralnosci lub nadsterowny nie dostanie wogole homologacji.
    Czasami niektorzy dziennikarze pisza o pojazdach, ze sa "neutralne"
    lub lekko nadsterowne. To najczesciej ich zludzenie. Po prostu jada
    pojazdem, ktorzy jest blizej granicy homologacji niz samochody
    konkurencji.

    Zuzyte opony rzadko maja lepsza przyczepnosc niz nowe na suchym
    asfalcie. Opony wyscigowe sa specjalnie konstruowane tak aby przy
    gladkim biezniku mialy wyjatkowo dobra przyczepnosc i wtedy
    rzeczewiscie uzyskuje sie lepsza przyczepnosc niz z bieznikiem we
    "wzorki". ale to raczej nie dotyczy zwyklych opon dla normalnych
    pojazdow.

    JAM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: