eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!goblin1!goblin2!goblin.stu.neva.ru!multikabel.net!newsfeed20.multi
    kabel.net!eweka.nl!lightspeed.eweka.nl!postnews.google.com!news1.google.com!bor
    der1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshos
    ting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Fri, 08 Apr 2011 20:49:43 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
    <zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
    <149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
    <injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
    <4d9e193b$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <c1.01.3Q5K5V$0DO@mike.oldfield.org.pl>
    In-Reply-To: <c1.01.3Q5K5V$0DO@mike.oldfield.org.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <4d9f58c6$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.131.185
    X-Trace: 1302288582 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2442 83.11.131.185:6391
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361210
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-08 00:55, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Thu, 07 Apr 2011 22:06:19 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
    >> go to głównie hamowanie,
    > ...zamieniające go w nadsterowny

    A to już zależy jak kto potrafi hamować.
    Najefektywniej w takiej sytuacji wyprostować koła i hamować prosto tak
    długo jak dużo jest miejsca.

    Poślizg podsterowny to brak przyczepności kół kierowanych.
    W niewielkim stopniu można tej przyczepności pomóc dociążając przednią oś.
    Ale jak przegięcie z prędkością jest zbyt duże na taki zabieg, to trzeba
    hamować.
    Do wyhamowania tylko trochę, można wypuścić auto trochę bokiem i to
    wystarczy, a nie popsuje toru jazdy.
    Ale jak prędkość jest na to za duża, to nic lepszego od hamowania na
    wprost się nie wymyśli.


    > , ale to juz urok 'bezpiecznego FWD'

    W zasadzie różnice między FWD, a RWD pod względem takiego poślizgu
    podsterownego nie są duże.
    RWD łatwiej będzie puścić bokiem, co daje możliwość pojechania bardziej
    efektownie, ale jeżeli chodzi o efektywność będzie pewnie podobna.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: