eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna › Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
  • Data: 2013-02-02 10:08:23
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 02 Feb 2013 08:51:28 +0100, PeJot napisał(a):

    > Spalanie auta da się łatwo mierzyć, ale który przeciętny konsument
    > potrafi zmierzyć np. *roczne* zużycie prądu przez lodówkę ? Pozostaje
    > opieranie się na danych producenta, a te niekoniecznie muszą być
    > prawdziwe lub jak w Twoim przykładzie przystające do rzeczywistości.

    Nie o to chodzi - kiedys podawano spalanie w litrach/100km przy przedkosci
    90km/h, 120, i w "ruchu miejskim". Moze i producent to ostatnie zmyslal,
    ale dwie pierwsze byly proste do sprawdzenia.
    Komu to przeszkadzalo - nie wiem, ale pozniej pojawily sie dwie inne
    liczby. Jakos tak dziwnie auto wcale nie chcialo tyle spalic.

    A teraz to zobaczysz - emisje CO2.

    No nie , przesadzam, litry tez tam sa ... tylko ze nie pojedziesz do salonu
    i nie powiesz "naprawcie, bo pali dwa razy wiecej" .. tzn pojechac i
    powiedziec mozesz, tylko oni nie naprawia.

    No dobra, badanie spalania nie jest chyba takie drogie, ile to moze
    kosztowac, 5tys zl ? Mozna zaplacic, a potem sad zwroci :-)

    J.