eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna › Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
  • Data: 2013-02-02 13:31:22
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > trudno uwierzyć, że ktoś nie wie że krzywizna (banana/ogórka) jest
    > najmniej istotnym parametrem pożywienia,

    Pożywienia nie, ale jak będę chciał skonstruować na zlecenie przemysłu
    przetwórczego Maszynę Do Obierania Ogórków, to już ta krzywizna może
    być dla mnie istotna. I tu jest najciekawsze -- kilka lat temu wycofano
    się z zakazu obrotem krzywymi ogórkami, pod warunkiem, że będą one
    sprzedawane z opisem... "na przetwory".

> [...]
    > energetyczną urządzenia nie pozwalającą na jego produkcję.
    > Jakie jest rozwiązanie. Zastosować zasilacz impulsowy (sprawności rzędu
    > 90%). Ale nie znam rozwiązania które mogłoby konkurować z tamtym pod
    > względem poboru prądu. Sprawność 90% uzyska się dopiero pod pewnym
    > obciążeniem - przyjmijmy, że na przykład 30mA (mówimy o zasilaczu, który,
    > jak trzeba potrafi dać np. 300mA)
    >
    > Czy na pewno pasują ci przepisy, które być może zmuszą mnie do oferowania
    > urządzenia pobierającego 1000 razy więcej energii po to abym mógł napisać

    No ale tu jest opisana sprawność, w dodatku samego zasilacza. Efektywność
    to co innego -- tu można ją podać w watach na dupogodzinę elektrociecia
    (zgaduję, że tym właśnie miało być to ustrojstwo).

    --
    Jarek