eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna › Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
  • Data: 2013-02-02 13:13:58
    Temat: Re: Nowa ustawa o oznaczeniu produktów - efektywność energetyczna
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:1uyfg92j8xzgv$.29ducl5xlv0o.dlg@40tude.net...

    > A jaka jest sprawnosc pralki, lodowki, telewizora ?

    Jeśli potraktować je jako urządzenia grzejne to moim zdaniem:
    - lodówka - około 100%,
    - telewizor - też blisko 100%, ale trochę mniej bo więcej światła,
    - pralka - myślę, że nisko, może 20%.

    Nie wiem jaka jest energia światła, ale zakładam, że fotony wyemitowane
    przez TV, czy lodówkę trafiając w ścianę zamieniają swoją energię w ciepło
    (te co się nie odbiją, no bo wszystkie się nie odbijają, bo jakby się
    odbijały to po wyłączeniu światła byłoby cały czas jasno). Straconą energią
    są tylko te co wylecą przez okno (kolejna dyrektywa każe zasłaniać okna aby
    nie wypuszczać z takim trudem wyprodukowanych (już nie w żarówkach) fotonów
    w celu podniesienia globalnej sprawności energetycznej ludzkości ;-) ).

    Według mnie zamiast się zajmować mocą urządzeń w trybie gotowości, czy
    podnosząc ceny żarówek mogłaby się Unia zająć odzyskiwaniem ciepła z wody
    spod prysznica - tam jest chyba więcej do zaoszczędzenia.
    P.G.