  • Data: 2014-01-24 16:50:12
    Temat: Re: NAS z klientem VPN/PPTP
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-24 10:11, Poldek pisze:

    > Nie można mieć ciastko i zjeść ciastko. Jeżeli ma być podwyższone
    > bezpieczeństwo od utraty danych z powodu awarii pojedynczego dysku, to
    > RAID-1 (X-RAID2 jest odmianą RAID1 z udoskonaleniami firmowymi
    > Netgeara). Starsze ReadyNASy, np. ReadyNAS Duo mogą pracować w kilku
    > trybach: 1. z jednym dyskiem, 2. z dwoma dyskami w konfiguracji X-RAID2,
    > 3. z dwoma dyskami w konfiguracji JBOD. W wariancie 3 pojemność dysków
    > sumuje się, ale nie ma redundancji. Nie mam pewności, ale zakładam, że w
    > przypadku ReadyNAS 102 i innych z nowej serii także powinien być możliwy
> [...]

    Hej. Dzięki za objaśnienie. Okazuje się, że można sprawić tak, że
    ReadyNAS RN102 będzie widział dyski w dwóch kieszeniach jako osobne
    woluminy. Pół nocki spędziłem na przeglądaniu forum NETGEAR-a. Teraz
    znalazłem jeszcze na polskim forum wzmiankę o tej możliwości, z linkiem
    odsyłającym do anglojęzycznej strony z instrukcją, którą widziałem w
    nocy - <http://netgearclub.pl/viewtopic.php?f=12&t=985>

    Jeśli dobrze zrozumiałem to najpierw trzeba włożyć jeden dysk, zrobić
    factory reset, ustawić Flex-RAID/JBOD (czy w czasie factory reset dostęp
    do NAS-a jest tylko z poziomu tej aplikacji RAIDar i w niej mogę wybrać
    JBOD-a, WWW w czasie resetu nie jest dostępne?) i dać NAS-owi go
    sformatować oraz założyć na nim wolumin, a następnie dysk wyjąć i włożyć
    drugi i powtórzyć procedurę?

    Później, po włączeniu i włożeniu dwóch dysków powinny być one widoczne
    jako dwa niezależne woluminy?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/