  • Data: 2014-02-01 04:05:55
    Temat: Re: NAS z klientem VPN/PPTP
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-24 19:34, Poldek pisze:
    > W czasie tych 15 minut w programie RAIDar jest aktywna funkcja
    > umożliwiająca wybór konfiguracji JBOD. Jeżeli nic nie klikniesz, to
    > rozpocznie się tworzenie macierzy X-RAID2. Jeżeli się zagapisz, albo
    > będziesz chciał później przejść na JBOD, to musisz zrobić factory reset.

    No i dotarł do mnie w czwartek NETGEAR ReadyNAS RN10200. Wczoraj
    porządkowałem kabelki i listwę zasilającą, żeby udrożnić gniazdo do
    podłączenia NAS-a. NAS włączyłem i zaraz opiszę co się z nim dzieje,
    żeby dowiedzieć się, czy takie zachowanie jest normalne.

    Program RAIDar zainstalowany (najnowsza wersja pobrana ze strony
    NETGEAR). Uruchomiłem NAS bez dysku. Po włączeniu cały czas,
    jednostajnie miga dioda zasilania NAS-a (oprócz pierwszych ok. 20-30
    sekund, kiedy miga szybko - podczas uruchamiania, po włączeniu zasilania).

    RAIDar wykrył sprzęt, podając IP z DHCP, adres MAC i nazwę wewnętrzną
    urządzenia. Na liście przy nazwie jest niebieska "lampka", dioda. Strona
    https://readycloud.netgear.com/ nie odnajduje urządzenia. Po IP sieci
    lokalnej przypisanym NAS-owi z RAIDara nie mogłem wejść w panel WWW z
    danymi admin/password. Przeglądarka nie mogła połączyć się ze stroną
    panelu. W RAIDarze opcja "Konfiguracja" również jest nieaktywna.

    Przypisałem więc w routerze z tablicy DHCP NAS-owi wybrane przeze mnie,
    stałe IP w sieci lokalnej oraz nazwę sieciową, wyłączyłem NAS,
    zresetowałem router, włączyłem NAS. RAIDar odnalazł urządzenie w sieci
    lokalnej po nadanym IP (co prawda z nazwą zaszytą w urządzeniu - nas i 3
    ostatnie symbole z adresu MAC, nas-XX-YY-ZZ), ale nadal nie mogę po IP
    przez przeglądarkę zalogować się w panelu urządzenia, bo strona nie
    wyświetla się. Strona ReadyCLOUD również nie wykrywa NAS-a. NAS-a RN102
    nie da się również wyłączyć inaczej, jak przez wyjęcie wtyczki z
    gniazdka. Metoda dla dwudyskowych NAS-ów NETGEAR-a, czyli dwukrotne
    przyciśnięcie guzika zasilania mające spowodować zamknięcie systemu w
    urządzeniu, nie działa.

    Czy do panelu urządzenia przez WWW (oraz do opcji konfiguracji w
    RAIDarze) będę mógł się dostać jedynie po włożeniu dysku?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/