    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <kkmcic$rlf$1@mx1.internetia.pl> <kkmmqg$7m0$1@speranza.aioe.org>
    <kko3tk$dq7$1@mx1.internetia.pl> <kkolbo$dlt$1@speranza.aioe.org>
    <516fdef6$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkon6q$jf6$2@speranza.aioe.org> <a...@m...uni-berlin.de>
    <517085de$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Magister Inżynier elektronik
    Date: Fri, 19 Apr 2013 11:12:52 +0200

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:517085de$0$1222$65785112@news.neostrada.pl...
    > Trzydzieści parę lat temu to telewizor uchem, nosem i nożyczkami
    > naprawiałem - znaczy transformator odchylania poziomego milczy czyli mocy
    > w rdzeniu nie ma, pentoda odchylania poziomego dziwnie gorąco pachnie -
    > znaczy że na początek należy odciąć kondensator blokujący uzwojenie
    > transformatora odchylania poziomego... Kumpel dostał

    Znaczy się, tymi nożyczkami odciąłeś ten kondensator? :)
    Lampa... jak mi się zwarcie w trafo zrobiło, to anoda (6P45S) taka czerwona
    ze wstydu była...
    Kiedyś, jako dzieciak - potrafiłem na słuch powiedzieć, w którym mieszkaniu
    w jakim stanie jest telewizor... :) Nie na audio, tylko właśnie na trafo WN
    :) Czyli np. z sąsiedniego pokoju od razu wiedzieć, ze pozioma poszła się
    je...wróć, leżeć :)

    > wytrzeszczu jak mu telewizor (jedna pozioma jasna kreska na środku

    Trafo nie ma mocy, pozioma kreska... Nie pionowa jednak? Czy to inny
    przypadek...? Jakoś nie mogę zajarzyć, nie obudziłem się jeszcze do końca :)

    > ekranu...) naprawiłem nożyczkami!

    Z braku laku, różne rzeczy ratowały nas w tamtych czasach z opresji :))
    Niekiedy tak komicznie to wyglądało, że na sam dźwięk ich nazwy w
    zestawieniu z sytuacją, twarz się śmieje :)