  • Data: 2013-04-19 17:46:31
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Jak ktoś tak pisze program, że mu znaki zajeżdżają inne dane to długo
    >przed 2000 coś innego powinno mu coś zajechać i się rozsypać.

    A ty jak masz string o dlugosci 8 znakow, to ile rezerwujesz miejsca ?
    16 bajtow, 256, 64k ?
    I nikt nie napisal ze funkcja systemowa od 2000r bedzie zwracala 9
    bajtow ..

    >Gdyby pisał program w 1920 :-) roku to bym zrozumiał, ale już gdzieś
    >tak w 1980 to powinno mu się czerwone zapalić w momencie takiego
    >przyjmowania.

    >We wszystkich dalszych przykładach przyjąłeś, że 00 uznał za 1900 to
    >jest jedna możliwość i właśnie mam problemy z wyobrażeniem sobie tego
    >momentu kiedy pisząc musi z 2 cyfr zrobić 4 i nie załapie, że
    >popełnia błąd. Wydaje mi się to "za oczywiste" aby to przegapić.

    Jak pisales program w 1995 to owszem, a jak w 85 to niekoniecznie.
    Zalezy jeszcze jaki program - w jednych rozpietosc dat jest duza, w
    innych mala, w jednych masz daty przyszle, w innych przeszle.
    I np bardziej ci doskwiera problem tych urodzonych przed 1900 niz po
    2000 :-)

    A przykladow mozna naprawde cale mnostwo wymyslec, nie musi byc taki.
    Tylko o taki najprosciej - jest sobie data gdzies w systemie,
    konwertujesz, formatujesz, i w 1980 nie myslisz ze kiedys bedzie 00.

    J.