  • Data: 2013-04-19 13:29:44
    Temat: Re: Magister Inżynier elektronik
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    > Jak ktoś tak pisze program, że mu znaki zajeżdżają inne dane to długo przed
    > 2000 coś innego powinno mu coś zajechać i się rozsypać.

    Oj tam, ojtam. W 1987 roku pisałem program na Meritum i dyskietki
    5.25". Każdy bajt w przechowywaniu informacji był ważny i używałem
    własnych formatów danych pakując liczby w możliwie najmniejszą ilość
    bitów. Teraz już nie jestem w stanie przypomnieć sobie, czy w ogóle
    rozpatrywałem rok 2000 w tamtym czasie.
    > Gdyby pisał program w 1920 :-) roku to bym zrozumiał, ale już gdzieś tak w
    > 1980 to powinno mu się czerwone zapalić w momencie takiego przyjmowania.

    > [...]

    > We wszystkich dalszych przykładach przyjąłeś, że 00 uznał za 1900 to jest
    > jedna możliwość i właśnie mam problemy z wyobrażeniem sobie tego momentu
    > kiedy pisząc musi z 2 cyfr zrobić 4 i nie załapie, że popełnia błąd. Wydaje
    > mi się to "za oczywiste" aby to przegapić.

    Ale np. FoxPro (do wersji 2.6A na pewno) domyślnie w polach daty z
    dwucyfrowym rokiem przyjmował 1900 przy 00. I nie było możliwości tego
    zmienić inaczej niż przez zmianę pól edycyjnych na pola z
    czterocyfrowym zapisem roku. Na szczęście wewnętrznie zawsze pamiętał
    4 cyfry.

    --
    Best regards,
    RoMan