    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 12 Dec 2019 09:00:05 GMT

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Jak często.

    Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.

    > BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te
    > chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrząc
    > co za mną. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że przecież patrzyli
    > wcześniej i wiedzieli ponad moim samochodem - dopóki ktoś nie
    > zapierdala 130 po mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części
    > stąd bierze się mit o niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony
    > wsród kierowców.

    Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65?
    No to ja sie zgadzam ze w takim przypadku pieszy ma przerabane.
    Tak samo zreszta jak kierowca samochodu.

    > Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu...
    > to znaczy że pieszy był w prawie i miał pierwszeństwo, tylko komuś
    > pomylił się zakaz "wtargiwania bezpośrenio przed pojazd" z "pieszy
    > ma pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje
    > radę zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według
    > zasad.

    Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok?
    Głupio troche...

    > Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bym
    > skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o
    > takich bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch
    > to "szkoda ryja strzępić":(

    I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica a tysiace gotujac wode.

    > No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko
    > słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu?

    Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacy
    nie ma zadnego problemu z przejsciem o ile zrobi to madrze.
    Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane.
    Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo
    wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie.

    > Normalnie - skoro ilość wypadków każdorazowo spada po zmianie prawa,
    > to znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w
    > najgorszym razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc
    > trupów się zmniejsza.

    Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków przy
    wypadkach inne typu?

    > Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby
    > rocznie. AA było więcej.

    Nie znam tych statystyk.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,