-
Data: 2019-12-12 20:22:07
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 12.12.2019 o 10:00, Budzik pisze:
>> Jak często.
>
> Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.
W procentach.
>> BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te
>> chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrząc
>> co za mną. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że przecież patrzyli
>> wcześniej i wiedzieli ponad moim samochodem - dopóki ktoś nie
>> zapierdala 130 po mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części
>> stąd bierze się mit o niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony
>> wsród kierowców.
>>
> Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65?
> No to ja sie zgadzam ze w takim przypadku pieszy ma przerabane.
> Tak samo zreszta jak kierowca samochodu.
Sugeruję, że pieszy może nie przewidzieć mało przewidywalnych zachowań -
na przykład lecących 130 po mieście albo omijających na psach kiedy
przed chwilą lewy był wolny, bo omijający omija zmieniając pas.
Zgodnie ze stosowaną tu czasem logiką, to wina tych niepojebanych, bo
przyzyczjają pieszych, że nie każdy jest pojebany i budzi w nich to brak
odpowiedniego szacunku dla kierowców półtoratonowych maszyn śmierci.
Przyzwyczai się taki pieszy, że się nie lata ponad 100 po miescie i nie
omija na przejściach i nieszczęście gotowe.
>> Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu...
>> to znaczy że pieszy był w prawie i miał pierwszeństwo, tylko komuś
>> pomylił się zakaz "wtargiwania bezpośrenio przed pojazd" z "pieszy
>> ma pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje
>> radę zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według
>> zasad.
>>
> Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok?
> Głupio troche...
Trzeba mniej zapiedalać. Jak się daje bez problemu zahamować to naprawdę
ciężko mówić o wtargnięciu.
- panie władzo co z tego że łon miał pirwszeństwo - musałem przez niego
hamować - łobuz wymusił pierwszeństwo!
- ale przecież on miał pierszeństwo.
- ale panie władzo tylko jak nic nie jedzie! inaczej to pieszy nie ma
prawa. Na samochodach kogutek pisał, a łon siem zna! ;)
>> Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bym
>> skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o
>> takich bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch
>> to "szkoda ryja strzępić":(
>>
> I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica
No właśnie nie.
> a tysiace gotujac wode.
A tu już nie łapię;)
>>> Nieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie?
>>
>> No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko
>> słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu?
>>
> Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacy
> nie ma zadnego problemu z przejsciem o ile zrobi to madrze.
Na przykład nie przechodząc? Jak czytam o staruszkach co wtargują, to
jestem za prostym i klarownym rozwiązaniem - pierdolniesz pieszego na
przejściu jesteś winny. Pieszy zgninie idziesz do sztumu.
> Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane.
> Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo
> wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie.
Ale przecież nie mają pierwszeństwo dopóki nie wejdą!
>>> Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka?
>>
>> Normalnie - skoro ilość wypadków każdorazowo spada po zmianie prawa,
>> to znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w
>> najgorszym razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc
>> trupów się zmniejsza.
>
> Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków przy
> wypadkach inne typu?
Nie. Porównałem ilość trupów na przejściach przed i po. Linka nawet
dałem. No dobra - twoja kolej - ty dajesz linka do twoich danych i
analizy - porównamy.
>>> Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na
>>> ulicach w piłke. I to nie na takich bocznych ulicach...
>>
>> Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby
>> rocznie. AA było więcej.
>>
> Nie znam tych statystyk.
Ja też nie, ale jestem przekonany, że było to więcej niż pojedyncza
cyfra pieszych rocznie. Zgadzasz się czy szukać?
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.19 22:00 Budzik
- 12.12.19 22:38 Shrek
- 12.12.19 23:48 kk
- 12.12.19 23:50 kk
- 13.12.19 12:00 Budzik
- 14.12.19 08:50 Shrek
- 14.12.19 14:39 Budzik
- 14.12.19 15:56 Shrek
- 14.12.19 17:00 Budzik
- 14.12.19 19:08 Uncle Pete
- 14.12.19 22:14 andal
- 14.12.19 23:14 Shrek
- 14.12.19 23:15 Shrek
- 14.12.19 23:25 andal
- 14.12.19 23:30 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=