-
Data: 2019-12-12 10:00:05
Temat: Re: Litwa - dokładniejsza analiza
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik Shrek ...@w...pl ...
>>>> Gdyby było tak jak mowisz to wypadków byłoby duzo duzo mniej!
>>>
>>> Twierdzisz, że jak pieszy widzi, że samochód go pierdolnie to pcha
>>> się przed niego w imię zasad? Nie wydaje mnie się.
>>>
>> Niczego takiego nie twierdze.
>> Twierdze ze piesi czesto przykładaja zbyt małą starannosc do
>> widzenia.
>
> Jak często.
Oglnie? nie mam pojecia, ja widuje takie sytuacje notorycznie.
> BTW - kiedyś z perspektywy kierowcy też myślałem "że te
> chuje w ogóle nie patrzą";) Zatrzymuję się, a oni lezą nie patrząc
> co za mną. Dopiero potem uświadomiłem sobie, że przecież patrzyli
> wcześniej i wiedzieli ponad moim samochodem - dopóki ktoś nie
> zapierdala 130 po mieście, to wystarcza. Sądzę, że w dużej części
> stąd bierze się mit o niepatrzeniu przez pieszych rozpowszechniony
> wsród kierowców.
>
Hmm, czyli sugerujesz ze problemem sa ci co jada 130 a nie ci co jada 65?
No to ja sie zgadzam ze w takim przypadku pieszy ma przerabane.
Tak samo zreszta jak kierowca samochodu.
>>>> Przeciez nawet tu wielokrotnie pokazywano filmy gdzie ludzie
>>>> wchodzili badz wbiegali dokładnie prosto pod samochód!
>>>
>>> Zauważ, że takich gdzie piesi ogranęli i nic się nie stało się na
>>> ogół nie wrzuca do yutuba. A i tak jest mniej więcej pół na pół z
>>> takimi co ogarnęli i ktoś jednak wrzucił bo było near miss. Więc
>>> nie masz racji _zdecydowana_większość_ pieszych ogarnia.
>>>
>> Ale takich co kierowca ogarnał tez sie nie wrzuca.
>
> Oj - jak jest blisko to się wrzuca. Ja jak ogarnął bez problemu...
> to znaczy że pieszy był w prawie i miał pierwszeństwo, tylko komuś
> pomylił się zakaz "wtargiwania bezpośrenio przed pojazd" z "pieszy
> ma pierwszeństwo, ale tylko jak nic nie jedzie". Jeśli kierowca daje
> radę zahamować bez buta w podłodze to wszysko jest legitnie i według
> zasad.
>
Hmm, znaczy ostre hamowanie ale bez pisku opon jest ok?
Głupio troche...
>> Ja tylko twierdze ze ogromu zdarzen mogliby uniknac sami piesi.
>
> Zapewne - i ogromnej części unikają. Sam kilka(nascie?) razy bym
> skończył pod kołami gdybym nie pomyślał za kierownika. Mówię o
> takich bardziej spektakularnych, bo o klasycznym omijaniu na pasch
> to "szkoda ryja strzępić":(
>
I pewnie tak samo setki razy miałes za kierownica a tysiace gotujac wode.
>>> Sorry - pieszy może być nieogarem. Kierownik ma papipiery, że jest
>>> z tych lepszych i sytuację wokół przejścia _ma_ ogarniać. Jak nie
>>> to nie powinien prowadzić.
>>>
>> Nieogarem? Ze nie umie przechodzic przez jezdnie?
>
> No - kiedyś też będziesz stary - będziesz słabo widział, kiepsko
> słyszał. I co wtedy - zakaz opuszczania domu?
>
Starszy człowiek nawet wolno przechodzacy przez jezdnie, niedosłyszacy
nie ma zadnego problemu z przejsciem o ile zrobi to madrze.
Natomiast zgadzam sie ze niedowidzacy maja przerabane.
Ale przeciez sa białe laski - przy dzisiejszej technologi led imo
wiecozrem one mogłyby być podswietlane na zyczenie.
>>> I słusznie, bo twarde dane mówią co innego niż się Tomkowi wydaje.
>>> Wolę się opierać na twardych danych niż gdybaniach Tomka, które na
>>> dodatek w starciu z rzeczywistością okazują się nieprawdziwe
>>> (chyba że ktoś po cichaczu sprząta trupy z jezdni i nie trafiają
>>> one do statystyk).
>>>
>> Danych? W jaki sposób dane miałyby sprawdzic teze Tomka?
>
> Normalnie - skoro ilość wypadków każdorazowo spada po zmianie prawa,
> to znaczy że podnoszone przez niego zjawosko nie zachodzi, a w
> najgorszym razie jest kompensowane z nawiązką przez inne i ilośc
> trupów się zmniejsza.
Czyli porornywałes np ilosc zabitych pieszych z iloscia wypadków przy
wypadkach inne typu?
>
>>> Dlatego jak było p rząd wiekości mniej samochodów i robiły one o
>>> rząd wielkości mniejsze przebiegi to powinno być o dwa rzedy
>>> wielkości mniej trupów. Było? Nie wydaje mnie sie.
>>>
>> Nie mam pojecia. Rodzice opowiadali mi jak w latach 60 grali na
>> ulicach w piłke. I to nie na takich bocznych ulicach...
>
> Jak by było o dwie wielkości mniej to byłyby pojedyncze osoby
> rocznie. AA było więcej.
>
Nie znam tych statystyk.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.19 20:22 Shrek
- 12.12.19 22:00 Budzik
- 12.12.19 22:38 Shrek
- 12.12.19 23:48 kk
- 12.12.19 23:50 kk
- 13.12.19 12:00 Budzik
- 14.12.19 08:50 Shrek
- 14.12.19 14:39 Budzik
- 14.12.19 15:56 Shrek
- 14.12.19 17:00 Budzik
- 14.12.19 19:08 Uncle Pete
- 14.12.19 22:14 andal
- 14.12.19 23:14 Shrek
- 14.12.19 23:15 Shrek
- 14.12.19 23:25 andal
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=