    From: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Licznik elektryczny, namagnesowania i konsekwencje
    Date: Mon, 2 Feb 2009 17:45:41 +0100

    Użytkownik "tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
    news:01c5.000002d2.4986f5e3@newsgate.onet.pl...

    > Pytanie jak sie bronic przed tym. Moze ktos to "przerabial" i potrafi
    > podpowiedziec czy uzasadnic bezprawnosc takiego postepowania zakladu
    > energetycznego?

    W teorii jest tak, że grzecznie informujesz ZE żeby byli łaskawi sp..lać i
    oddali Cię do sądu (tak tak, oni Ciebie), jeżeli założyli nowy licznik nie
    mają też prawa wstrzymywać dostaw energii, patrz np:

    http://www.ure.gov.pl/index.php?dzial=258&id=1474

    W praktyce pewnie jest tak, że zagrożą odcięciem prądu (albo i odetną) i
    będziesz musiał zapłacić a potem podać ich do sądu, dojdzie im tylko zarzut
    wywolywania niedozwolonej presji na odbiorcę energii.
    Jeśli faktycznie nikt tam nie kradł energii (wcale nie byłbym pewien, nie
    raz widziałem jak brat brata w ch.. robił), masz pewne szanse na wygraną,
    szczególnie przy dobrej argumentacji. W Polsce nie obowiązują precedensy,
    więc ZE nie będzie się biło do upadłego, bo nawet jeśli Ty wygrasz, frajerzy
    którzy ugną się i zapłacą nie będą mogli użyć tego jako argumentu w swoich
    sprawach.
    Co do argumentacji, najlepiej porządnie poszukaj w necie, czego można się
    uczepić. Na dzień dobry pewnie dochowania procedury stwierdzenia
    nielegalnego poboru energii, wstawienia nowego licznika oraz zabezpieczenia
    starego (musi być protokół i tam powinien być numer, którego szukasz). W
    następnej kolejności możesz podważać wyliczenie kary (o ile dostałeś
    jakieś), zauważ, że bardzo "akuratna" ta kara, taka w sam raz na kieszeń
    małego gospodarstwa domowego, mnie osobiście to daje najwięcej do myślenia.
    Być może wysokość płaconych rachunków też da się wykorzystać (o ile nie były
    rażąco niskie).
    "nielegalny pobór energii" daje w googlach 40 tys. wyników, coś dla siebie
    znajdziesz.

    e.