eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKto winien? › Re: Kto winien?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kto winien?
    Date: Wed, 12 Aug 2015 06:25:53 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 49
    Message-ID: <mqehsf$adt$1@node1.news.atman.pl>
    References: <mq7ipf$kr$1@node1.news.atman.pl>
    <xk37vtr3lptz.1g7sx9o530e2p$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@4...net>
    <mq8nap$a18$1@node1.news.atman.pl>
    <12l6jpa1majk6.7sv54i4jzdua$.dlg@40tude.net>
    <mq9ju6$6bb$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <mq9o33$kh8$1@node2.news.atman.pl>
    <xqse1lsz4xbb.r7ojh17kedmi$.dlg@40tude.net>
    <mqase0$hi7$1@node1.news.atman.pl> <mqd8f7$4uo$1@usenet.news.interia.pl>
    <mqdf7d$7av$1@node1.news.atman.pl> <mqdmu8$3if$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1439353551 10685 83.142.198.226 (12 Aug 2015 04:25:51
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Aug 2015 04:25:51 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <mqdmu8$3if$1@usenet.news.interia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567032
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2015-08-11 22:45, mk4 wrote:


    >> To nie jest kwestia czucia, tylko fizyki - te 70m to dwa razy za mało. A
    >> przepisy po coś są - chyba nie po to, żeby sugerować niebezpieczną
    >> odległość?
    >
    > Ooo a to skad? W praktyce 33-40m a ze 140 2x tyle bo 2x taka energia.

    What???? E=(m*V^2)/2 - kwadrat!

    Co
    > zreszta potwierdza np. taki sobie kalkulator:
    >
    > http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
    ml
    >
    > Dajesz 9, 140, 500, 100, 0, 0, 0 i wychodzi 84m co wyglada dosc realnie.
    > Zatem gdzie to 2x wiecej?

    przy dziewiątce z przodu i (zwłaszcza) dwóch zerach na końcu.

    > Wyglada to na tak dobrana wartość, że w wiekszości przypadkow pozwala
    > uniknąć przykrych konsekwencji.

    W większości tak.

    > Dodatkowo zdaje sie uwzgledniac fakt, ze
    > zatrzymanie w miejscu badz sytuacja jak na filmie to przypadki unikatowe
    > w sensie prawdopodobienstwa.

    Zapewne.

    > I z tego wprost wynika, ze nie zawsze. Jak
    > beda zle warunki to moze nie wystarczac, jak kierownik bedzie hamowal na
    > pol gwizdka a nie porządnie to tez nie zatrzyma sie na 85 metrach, itd.
    > Ja mysle, ze to wszystko wiesz tylko chcesz sobie przypalic.

    Oczywiście, że wiem. Tylko dziwi mnie świete oburzenie, że niby trzeba
    jechać tak, żeby się zatrzymać od zera na dystansie dzielącym od
    poprzednika, ale w praktyce nikt tego nie robi, niemcy (którzy są o
    kilka dużych kroków przed nami jeśli chodzi o bezpieczeństwo)
    rekomendują połowę tego, a ty naciągasz rzeczywistość że niby ze 140
    zatrzymasz się na 70 metrach, żeby wmówić (sobie?), że niby się stosujesz.

    > A tak swoja droga wpadla mi jakas ksiazka - mocno stara, zolty papier i
    > tam bylo zalecane, ze odstep w metrach powinien byc rowny predkosci w km/h.

    I wtedy masz szansę (jak się nie zagapisz).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: