  • Data: 2020-11-30 19:44:45
    Temat: Re: Koło rowerowe z silnikiem BLDC jako prądnica
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Czołem, czy ktoś z szanownych grupowiczów robił już eksperymenty z
    >wykorzystaniem silnika BLDC od roweru jako wiatrak do ładowania
    >akumulatora 12V? Chodzi mi o praktyczne pomiary i turbinę VAWT lub
    >HAWT.

    >Skłaniam się raczej do VAWT bo nie mogę tego wysoko wystawiać, max 4m

    IMO - VAWT to trudnosci z łożyskowaniem i wytrzymaloscia, ale przy
    maluchu moze sie uda.

    Tego typu konstrukcja np
    https://www.elektriko.pl/lampy-solarne/turbiny-wiatr
    owe-coma-300-9800w-o-pionowej-osi-obrotu/97421.html

    No i ponoc VAWT wymaga rozruchu, bo samo nie ruszy ... trzeba bedzie
    nad sterownikiem popracowac :-)

    >Niby są jakieś dane na elektrodzie/forach ale nie znalazłem
    >szczegółowych opisów dla niskich obrotów/mocy (chodzi o ~30-50W) bo
    >więcej nie potrzebuję. Niby te silniki BLDC maja moc 250W (36V) i
    >jeden już sobie zaimplementowałem do roweru jako prądnicę (działa
    >znakomicie) i mogę opisać bo rewelka z oświetleniem, ładowanie
    >telefonu ale chcę

    Tzn jak - pedalami ladujesz ?
    No, jesli ludzie pedaluja dla zdrowia, to czemu nie :-)

    Ale obroty pasuja ?

    >Coś zacząłem już kleić ale wiatru nie ma ostatnio (max 2m/s) więc
    >nici z badań i stąd zapytanie czy warto użyć BLDC rowerowego, czy
    >raczej samemu kombinować cewki, magnesy zamiast gotowca?

    IMO - samemu nie zrobisz. A przynajmniej nie dobrze.

    Rowerowy powinien byc w miare dobry, bo chyba sie tam staraja o
    sprawnosc ... ale czy obroty pasuja ...

    J.